La 19 martie 2015, trei persoane au rezervat zboruri dus-intors intre Eelde (Țarile de Jos) si Corfu (Grecia) la Hellas Travel, o agentie de turism cu sediul in Țarile de Jos. Aceste zboruri faceau parte dintr-un ”pachet de servicii turistice” al carui pret a fost achitat catre Hellas Travel, scrie Bizlaw.md.

Publicat:13.07.2019, 16:19

Zborurile trebuiau operate de Aegean Airlines, societate cu sediul in Grecia, care incheiase in acest scop un acord cu G.S. Charter Aviation Services, societate cu sediul in Cipru: Aegean Airlines punea la dispozitia G.S. Charter Aviation Services un anumit numar de locuri in avion, in schimbul platii unei taxe de charter. G.S. Charter Aviation Services a revandut ulterior aceste locuri in avion unor terti, printre care Hellas Travel.

Totusi, cu cateva zile inainte de data de plecare convenita, Hellas Travel i-a anuntat pe cei trei turisti ca calatoria lor era anulata. Astfel, Aegean Airlines hotarase, din cauza imposibilitatii de a obtine pretul stabilit in prealabil cu Hellas Travel, sa nu mai asigure zboruri cu destinatia si provenind din Corfu. La 3 august 2016, Hellas Travel a fost declarata in faliment. Ea nu a rambursat pretul biletelor de avion celor trei turisti. Acestia au sesizat Rechtbank Noord-Nederland (Tribunalul din Nordul Țarilor de Jos, Țarile de Jos), care a obligat Aegean Airlines la plata unei compensatii forfetare pentru anularea zborului lor, in temeiul Regulamentului nr. 261/2004 privind drepturile pasagerilor.

In schimb, acest tribunal nu s-a pronuntat asupra cererii lor prin care s-a solicitat rambursarea costului biletelor de avion. Cu privire la acest aspect, tribunalul s-a adresat Curtii de Justitie. Acesta a dorit sa afle daca un pasager care are, in temeiul Directivei privind pachetele de servicii pentru calatorii, dreptul sa solicite operatorului sau de turism rambursarea costului biletului sau de avion, poate solicita rambursarea costului acestui bilet de la operatorul de transport aerian, in temeiul Regulamentului privind drepturile pasagerilor.

In hotararea sa, Curtea subliniaza ca simpla existenta a unui drept de rambursare, rezultand din Directiva privind pachetele de servicii pentru calatorii, este suficienta pentru a exclude posibilitatea ca un pasager al carui zbor face parte dintr-un pachet de servicii turistice sa solicite rambursarea costului biletului sau, in temeiul Regulamentului privind drepturile pasagerilor, de la operatorul efectiv de transport aerian.

CITESTE MAI DEPARTE PE BIZLAW.MD