Doi cetateni romani se afla printre cele 39 de victime ale tragediei de la Genova, unde o portiune dintr-un viaduct de pe Autostrada A10 s-a prabusit marti, cu tot cu masini.

Publicat:15.08.2018, 10:16

UPDATE 12:58: MAE a anuntat decesul unui al doilea cetatean român.

Informatia a fost facuta publica de Ministerul Român al Afacerilor Externe, care a trimis la fata locului o echipa.. consulara mobila. Între timp, 12 persoane sunt înca date disparute, iar 15 oameni sunt în grija medicilor, la spital. Ultimul bilant indica 39 de morti, printre care 3 copii.

Operatiunile de salvare au continuat si pe timpul noptii, mai ales ca s-au auzit strigate de ajutor si dupa lasarea întunericului.

O portiune de aproximativ 80 de metri dintr-un viaduct al autostrazii A10, care trece peste o cale ferata si peste raul Polcevera, s-a prabusit în timpul unei furtuni violente, cu fulgere, tunete si grindina. În jur de 30 de masini mici si 5 camioane au cazut de-a valma în gol, de aproape 50 de metri înaltime, si s-au facut zob. Podul a strivit si doua depozite. 300 de pompieri si 400 de politisti au fost mobilizati în cadrul unei operatiuni de salvare extrem de dificile, din cauza ploii si a mormanului instabil de bucati de beton si fiare.

Luca Cari, purtator de cuvânt al pompierilor italieni: “E ca la cutremur. Trebuie sa ne facem loc printre bucati uriase de beton. Partea cea mai dificila e sa îndepartam aceste resturi imense si sa nu punem în pericol salvatorii. Încercam sa localizam si alti supravietuitori. Un salvator mi-a zis ca a scos dintr-o cladire distrusa o mama si pe copilul ei.”

Ministrul italian de interne a promis ca vinovatii vor fi gasiti si trasi la raspundere pentru tragedie. Iar un vinovat indirect ar fi Uniunea Europeana si constrângerile bugetare impuse Italiei, a declarat oficialul.

Construit în anii 60, podul Morandi de pe Autostrada A10, care leaga nordul Italiei de riviera italiana si de Franta, este situat în zona industriala de la marginea orasului Genova. În 2016 au avut loc lucrari de consolidare a viaductului. Si noi reparatii care vizau fundatia erau în desfasurare când a cedat. Compania care opera autostrada insista ca podul nu prezenta niciun risc si era monitorizat în permanenta. Potrivit presei italiene, în 2016, un inginer genovez a pus însa sub semnul întrebarii rezistenta batrânului pod.