Recent compania "Euro-Alco" SRL a marcat 24 de ani de la infiintare. Principala activitate a companiei a fost dintotdeauna exportul de vinuri si vinuri brute de inalta calitate peste hotarele Republicii Moldova. Insa "datorita" embargoului de vinuri impus de Federatia Rusa, in anul 2006, compania a fost nevoita sa-si hotarasca soarta de mai tarziu.

Publicat:17.12.2018, 10:14

”Euro-Alco” era unul din cei mai mari furnizori de produse de vinificaţie în Federaţia Rusa, iar, ca urmare a interdicţiei, volumul de export a scazut drastic şi o cantitate enorma de produse gata pentru livrare au ramas neexportate. Întreprinderea trecea printr-o perioada dificila. Dar soluţia a fost gasita.   

Puţini cunosc faptul ca cea mai veche distilerie din Europa, înfiinţata de însaşi Şustov în 1898, de o importanta valoare istorica, se afla în Chişinau. Este de remarcat ca aceasta este amplasata pe teritoriul fabricii companiei ”Euro-Alco”. Anume datorita acestui fapt, s-a decis a reorienta activitatea întreprinderii în direcţia producerii divinurilor.  

Este nu doar o onoare, ci şi o mare responsabilitate sa continui activitatea începuta de Şustov, un maestru recunoscut chiar şi în Franţa. A trebuit sa modernizam procesul de producere, sa extindem baza de materie prima, sa atragem noi specialişti, sa cautam noi pieţe de desfacere. Era nevoie de multa rabdare şi perseverenţa. Aspectul important de care depinde bogaţia gustului şi aroma fiecarui divin este termenul de maturare a distilatului de vin. În acest an, în butoaiele întreprinderii se matureaza primul divin, turnat 12 ani în urma.

Compania are drept scop producerea şi îmbutelierea de divinuri folosind doar propriile distilate de vin, fapt care garanteaza stabilitatea şi calitatea înalta a produsului.

În 2010 a fost lansata prima serie de divinuri sub denumirea de ”Luis de Conte”. În colaborare cu partenerii din strainatate a fost creat un produs a carui gust şi calitate poate concura cu cele mai bune cognac-uri franceze. Aşa numita ”linie franceza”.

Chiar daca divinul ”Luis de Conte” a înregistrat un succes covârşitor, atât în Moldova, cât şi peste hotare, compania ”Euro-Alco” şi-a continuat pasul.

Recent, publicului larg i-a fost prezentat un nou brand ”pur moldovenesc” – divinul ”Marele Logofat” – mândria deosebita a companiei. Trasaturile speciale ale divinurilor ”Logofat” pornesc de la reţeta, materia prima de o calitate înalta şi maturarea distilatelor de vin în butoaie de stejar fabricate folosind doar lemn de stejar moldovenesc şi stejar de munte românesc.

Mulţi consumatori din Moldova apreciaza divinurile de calitate, dar uneori este dificil sa aleaga corect producatorul sau brandul din multitudinea de produse propuse publicului. Adesea, criteriul de baza în alegerea unui divin este preţul. Însa, nu întotdeauna preţul înalt garanteaza calitatea. La fel ca şi în cazul unui preţ redus – care nu neaparat indica asupra unui produs de calitate proasta. De ce la unii producatori divinul de 5 ani este mai ieftin decât la alţii? De fapt, totul depinde de cheltuielile suportate în procesul de producere. Datorita faptului ca compania ”Euro-Alco” are propriile distilate de vin, deţine propriile unitaţi şi capacitate de producere care asigura întregul proces tehnologic, şi anume: podgoriile din zona de Sud şi Centrala, combinatul de vinificaţie primara, combinatul de vinificaţie secundara, beciurile pentru maturarea distilatelor, liniile moderne de îmbuteliere, propriul laborator acreditat, - preţul la produsul finit este foarte democratic. Prin urmare, speram ca fiecare familie din Moldova va alege pentru masa de sarbatoare divinurile de calitate ”Marele Logofat” şi ”Loius de Conte”, produse de compania ”Euro-Alco”.

***

”Marele Logofat” – 5 ani – de culoare aurie cu nuanţe chihlimbarii. O aroma florala intensa cu note placute de ciocolata ofera acestui divin o expresivitate deosebita. Un gust armonios de ciocolata, vanilie şi migdale.

”Marele Logofat” – 7 ani – O aroma intensa complexa cu note de gem de smochine, mirodenii şi lemn uscat. Gradul de maturare a cognac-ului este bine definit de un gust elegant, tare, raşinos şi bine echilibrat cu nuanţe de nuca şi ciocolata, cu un gust de dupa de durata şi o aroma picanta bogata.

Marele Logofat” – 10 ani – un produs elevat de culoare chihlimbariu-închis cu nuanţe aurii. Aroma acestui divin îmbina armonios notele florale şi de fructe. Gustul se poate descoperi cel mai bine daca divinul este turnat într-un bocal în forma de lalea şi este lasat sa ”respire”, fiind încalzit cu caldura palmelor.

*Acest articol este un produs comercial