Google+

Cum au luat nastere divinurile ”Euro-Alco”

Recent compania ”Euro-Alco” SRL a marcat 24 de ani de la infiintare. Principala activitate a companiei a fost dintotdeauna exportul de vinuri si vinuri brute de inalta calitate peste hotarele Republicii Moldova. Insa ”datorita” embargoului de vinuri impus de Federatia Rusa, in anul 2006, compania a fost nevoita sa-si hotarasca soarta de mai tarziu.

 

”Euro-Alco” era unul din cei mai mari furnizori de produse de vinificaţie în Federaţia Rusă, iar, ca urmare a interdicţiei, volumul de export a scăzut drastic şi o cantitate enormă de produse gata pentru livrare au rămas neexportate. Întreprinderea trecea printr-o perioadă dificilă. Dar soluţia a fost găsită.   

 

Puţini cunosc faptul că cea mai veche distilerie din Europa, înfiinţată de însăşi Şustov în 1898, de o importantă valoare istorică, se află în Chişinău. Este de remarcat că aceasta este amplasată pe teritoriul fabricii companiei ”Euro-Alco”. Anume datorită acestui fapt, s-a decis a reorienta activitatea întreprinderii în direcţia producerii divinurilor.  

 

Este nu doar o onoare, ci şi o mare responsabilitate să continui activitatea începută de Şustov, un maestru recunoscut chiar şi în Franţa. A trebuit să modernizăm procesul de producere, să extindem baza de materie primă, să atragem noi specialişti, să căutăm noi pieţe de desfacere. Era nevoie de multă răbdare şi perseverenţă. Aspectul important de care depinde bogăţia gustului şi aroma fiecărui divin este termenul de maturare a distilatului de vin. În acest an, în butoaiele întreprinderii se maturează primul divin, turnat 12 ani în urmă.

 

Compania are drept scop producerea şi îmbutelierea de divinuri folosind doar propriile distilate de vin, fapt care garantează stabilitatea şi calitatea înaltă a produsului.

 

În 2010 a fost lansată prima serie de divinuri sub denumirea de ”Luis de Conte”. În colaborare cu partenerii din străinătate a fost creat un produs a cărui gust şi calitate poate concura cu cele mai bune cognac-uri franceze. Aşa numita ”linie franceză”.

 

Chiar dacă divinul ”Luis de Conte” a înregistrat un succes covârşitor, atât în Moldova, cât şi peste hotare, compania ”Euro-Alco” şi-a continuat pasul.

 

Recent, publicului larg i-a fost prezentat un nou brand ”pur moldovenesc” – divinul ”Marele Logofăt” – mândria deosebită a companiei. Trăsăturile speciale ale divinurilor ”Logofăt” pornesc de la reţetă, materia primă de o calitate înaltă şi maturarea distilatelor de vin în butoaie de stejar fabricate folosind doar lemn de stejar moldovenesc şi stejar de munte românesc.

 

Mulţi consumatori din Moldova apreciază divinurile de calitate, dar uneori este dificil să aleagă corect producătorul sau brandul din multitudinea de produse propuse publicului. Adesea, criteriul de bază în alegerea unui divin este preţul. Însă, nu întotdeauna preţul înalt garantează calitatea. La fel ca şi în cazul unui preţ redus – care nu neapărat indică asupra unui produs de calitate proastă. De ce la unii producători divinul de 5 ani este mai ieftin decât la alţii? De fapt, totul depinde de cheltuielile suportate în procesul de producere. Datorită faptului că compania ”Euro-Alco” are propriile distilate de vin, deţine propriile unităţi şi capacitate de producere care asigură întregul proces tehnologic, şi anume: podgoriile din zona de Sud şi Centrală, combinatul de vinificaţie primară, combinatul de vinificaţie secundară, beciurile pentru maturarea distilatelor, liniile moderne de îmbuteliere, propriul laborator acreditat, - preţul la produsul finit este foarte democratic. Prin urmare, sperăm că fiecare familie din Moldova va alege pentru masa de sărbătoare divinurile de calitate ”Marele Logofăt” şi ”Loius de Conte”, produse de compania ”Euro-Alco”.

 

***

”Marele Logofăt” – 5 ani – de culoare aurie cu nuanţe chihlimbarii. O aromă florală intensă cu note plăcute de ciocolată oferă acestui divin o expresivitate deosebită. Un gust armonios de ciocolată, vanilie şi migdale.

 

”Marele Logofăt” – 7 ani – O aromă intensă complexă cu note de gem de smochine, mirodenii şi lemn uscat. Gradul de maturare a cognac-ului este bine definit de un gust elegant, tare, răşinos şi bine echilibrat cu nuanţe de nucă şi ciocolată, cu un gust de după de durată şi o aromă picantă bogată.

 

 

Marele Logofăt” – 10 ani – un produs elevat de culoare chihlimbariu-închis cu nuanţe aurii. Aroma acestui divin îmbină armonios notele florale şi de fructe. Gustul se poate descoperi cel mai bine dacă divinul este turnat într-un bocal în formă de lalea şi este lăsat să ”respire”, fiind încălzit cu căldura palmelor.

 

 

*Acest articol este un produs comercial


Sursa: PRO TV
Citeste mai multe despre: ,

stiri pe acelasi subiect:

vezi mai multe stiri din Actualitate
    Euro
    • Leu moldovenesc
      2.8 lei
    • Euro
      323 eur
    • Dolar S.U.A.
      323 usd
    • Leu romanesc
      323 ron
    • Rubla ruseasca
      4 rub
    • Hrivna ucraineana
      4 uah
    • Leva bulgara
      4 bgn