Cel mai lung pod maritim din lume, o constructie de 20 de miliarde de dolari, care leaga Hong Kong si Macao de orasul Zhuhai, se va deschide oficial in aceasta saptamana, la noua ani de la debutul proiectului, relateaza CNN.

Publicat:22.10.2018, 14:03

La ceremonia de deschidere, porgramata marti, va asista presedintele chinez Xi Jinping, împreuna cu oficiali din Hong Kong si Macao. Podul controversat  va fi deschis traficului miercuri. Pentru a traversa cu masinile personale soferii trebuie sa obtina un permis special, relateaza The Guardian, precizând ca podul va fi folosit de operatori privati de autobuze pentru transport.

Constructia ”monstruoasa” lunga de 55 de km, trebuie sa fie inaugurata în 2016, însa nu a fost gata la timp. Reprezinta un element cheie pentru asa numita zona Greater Bay Area, un plan al guvernului chinez de a lega orasele Hong Kong, Macao, Guangzhou, Shenzhen, Zhuhai, Foshan, Zhongshan, Dongguan, Huizhou, Jiangmen si Zhaoqing pentru a forma un hub economic. Totodata va contribui la cresterea turismului în zona.

Aceasta constructie gigant - care a avut nevoie de 9 ani pentru a fi finalizata - are o lungime de 55 de kilometri si cuprinde sase benzi, patru tuneluri si patru insule artificiale.

Proiectul a înghitit neoficial 20 de miliarde de dolari si este rezultatul unei colaborari internationale. A fost construit cu 400.000 de tone de otel. ”Am inclus foarte multi experti din Marea Britanie, SUA, Elvetia, Japonia si Olanda. În total, sunt din 14 tari.” - a declarat la începutul anului Gao Xinglin, seful echipei podului.

Podul va reduce timpul necesar traversarii între China, Macao si Hong Kong, de la 3 ore la 30 de minute, însa proiectul a fost criticat din cauza chetuielilor foarte mari si a riscului de producere a accidentelor. Oponentii sai l-au numit ”o declaratie politica” din partea Chinei.

Hong Kong, care a fost colonie britanica, a devenit teritoriu chinez în 1997, functionând pe principiul ”o singura tara, doua sisteme”, care îi asigura libertatea, dar si un sistem legislativ separat.