Un organ nou a fost descoperit in corpul uman. Rolul pe care il are in raspandirea cancerului

Oamenii de stiinta americani sustin ca au facut o descoperire la care nimeni nu se astepta. Un organ nou in organism, care absoarbe socul asupra tesutului vital si care ar putea ajuta la o intelegere mai buna a raspandirii cancerului.

Potrivit Live Science, cercetătorii au descoperit compartimente umplute cu lichid, aflate în tot corpul, sub piele. Au fost denumite „interstitium”.

Ele sunt unite şi se află  în jurul tractului digestiv, plămânilor, vaselor de sânge şi a muşchilor, creând o reţea pusă în funcţiune de o „plasă” de proteine puternice şi flexibile.

Oamenii de stiinta au crezut că este vorba doar de un “perete” format din straturile dense de colagen. Este, insă, o “autostradă deschisă cu compartimente umplute cu lichid”, potrivit autorului studiului, Neil Theise, profesor de patologie la Universitatea de Medicină din New York.

Potrivit cercetatorilor, organul nu a fost descoperit până acum pentru că nu a fost vizibil la microscop.

Oamenii de ştiinţă au reuşit să descopere acest organ cu ajutorul unei metode inovative de examinare microscopică a ţesutului viu de pe o persoană..

Rolul cel mai important al interstitium-ului este faptul că protejează organele, absorbind şocul, în cazul unor probleme la nivelul ţesutului.

Aceasta descoperire îi va ajuta pe medici să explice mai uşor de ce tumorile canceroase invadează stratul de noduli limfatici. Aceste compatimente umplute cu lichid sunt o sursă pentru limfă - un lichid transparent, incolor, care circulă prin vasele şi ganglionii limfatici, precum şi în spaţiile intercelulare, mediind schimbul de substanţe între sânge şi ţesuturi.

Sursa: LiveScience