Descoperire surprinzatoare despre corpul uman. Pentru prima data, cercetatorii au observat acest detaliu - FOTO

Noua descoperire demonstreaza ca structura ADN-ului uman este mult mai complicata decat credeam.

Când vorbinm despre structura ADN-ului, ne imaginăm o spirală dublă, forma sub care apare menţionată în toate cărţile de genetică.

Un studiu recent arată însă că ADN-ul nostru nu are doar această structură spiralată, ci ea este însoţită şi de o structură secundară, numită „motivul intercalat” şi care arată ca un nod.

Pentru prima dată, această nouă structură a fost observată în celule umane vii, nu doar în laborator, unde fusese analizată încă din anii 1990. Descoperirea a fost posibilă datorită unui studiu coordonat de Daniel Christ de la Institutul de Cercetare Medicală Garvan din Australia.

Noul studiu este foarte important, pentru că modul în care este organizată structura ADN se traduce prin funcţiile biologice ale celulelor, scrie Science Alert.

Aceste „noduri” apar în regiuni ale structurii ADN asociate cu îmbătrânirea şi cu activarea sau inactivarea unor gene.

Prin urmare, micile structuri au un rol esenţial, ele dictând ce gene se manifestă în acel organism şi care vor rămâne latente.

În concluzie, ele decid dacă celulele vor funcţiona normal sau nu şi orice anomalie care apare în aceste structuri va avea consecinţe grave pentru respectivul organism.

Studiul a fost publicat în Nature Chemistry.

Sursa: yoda.ro