Oceanele absorb mai multa caldura decat a fost estimat anterior. Avertismentul cercetatorilor

Lumea a ignorat serios cantitatea de dioxid de carbon absorbita de oceane in ultimii 25 de ani, spun cercetatorii.

Studiul sugerează că mările au absorbit o cantitate de 60% de dioxid de carbon, faţă de cât s-a crezut anterior. Cercetătorii explică că astfel Pământul este mult mai sensibil la emisiile de combustibil faţă de studiile anteriore.

Acest lucru ar putea face mult mai dificilă menţinea încălzirii globale sub control în acest secol.

Potrivit unei ultime evaluări majore realizare de câţiva cercetători care studiază schimbările climatice, oceanele lumii au preluat peste 90% din excesul de căldură provocat de gazele cu efect de seră.

În acest studiu se precizează faptul că în fiecare an din ultimii 25 mările au absorbit de 150 de ori mai multă cantitate de energie folosită pentru a genera electricitate la nivel mondial , cu 60% mai mult faţă de estimările anterioare.

Iar acest lucru este o mare problemă. Oamenii de ştiinţă îşi pun bazele previziunilor lor pe cât de mult se încălzeştee Pământul prin adăugarea căldurii în exces, produsă de cantitatea de gaze cu efect de seră, emisă de activităţile umane.

Acest nou calcul arată că o cantitate mult mai mare de dioxid de carbon decât s-a ştiut până în prezent se duce în ocean, dar şi faptul că mult mai multă căldură decât am crezut a fost generată de gazele cu efect de seră pe care le-am emis. Asta înseamnă că Pământul este mai sensibil acum la dioxidul de carbon.

Care sunt implicaţiile constatării?

Cercetătorii implicaţi în studiu consideră că noua constatare va face mult mai grea menţinerea în limitele de creştere a temperaturilor stabilite de Acordul de la Paris privind schimbările climatice.

Este o preocupare mare”, a spus autorul principal al studiului, Laure Resplandy, profesor la Universitatea Princeton din New Jersey.

Raportul sugerează că, pentru a preveni creşterea temperaturilor, emisiile de dioxid de carbon din activităţile umane trebuie să fie reduse cu 25% mai mult decât s-a estimat anterior.

Ce înseamnă asta pentru oceane?

Pe lângă potenţialul de a face mai dificilă menţinerea încălzirii globale în acest secol, toată căldura suplimentară care intră în oceane va provoca unele schimbări semnificative în ape.

Un ocean mai cald va avea mai puţin oxigen şi asta are implicaţii asupra ecosistemelor marine”, a spus un cercetător. “Există şi nivelul mării, dacă încălziţi mai mult oceanul, veţi avea mai multă expansiune termică şi, prin urmare, o creştere a nivelului mării”, a continuat acesta.

Sursa: PRO TV