Lumea a ignorat serios cantitatea de dioxid de carbon absorbita de oceane in ultimii 25 de ani, spun cercetatorii.

Publicat:01.11.2018, 09:12

Studiul sugereaza ca marile au absorbit o cantitate de 60% de dioxid de carbon, faţa de cât s-a crezut anterior. Cercetatorii explica ca astfel Pamântul este mult mai sensibil la emisiile de combustibil faţa de studiile anteriore.

Acest lucru ar putea face mult mai dificila menţinea încalzirii globale sub control în acest secol.

Potrivit unei ultime evaluari majore realizare de câţiva cercetatori care studiaza schimbarile climatice, oceanele lumii au preluat peste 90% din excesul de caldura provocat de gazele cu efect de sera.

În acest studiu se precizeaza faptul ca în fiecare an din ultimii 25 marile au absorbit de 150 de ori mai multa cantitate de energie folosita pentru a genera electricitate la nivel mondial , cu 60% mai mult faţa de estimarile anterioare.

Iar acest lucru este o mare problema. Oamenii de ştiinţa îşi pun bazele previziunilor lor pe cât de mult se încalzeştee Pamântul prin adaugarea caldurii în exces, produsa de cantitatea de gaze cu efect de sera, emisa de activitaţile umane.

Acest nou calcul arata ca o cantitate mult mai mare de dioxid de carbon decât s-a ştiut pâna în prezent se duce în ocean, dar şi faptul ca mult mai multa caldura decât am crezut a fost generata de gazele cu efect de sera pe care le-am emis. Asta înseamna ca Pamântul este mai sensibil acum la dioxidul de carbon.

Care sunt implicaţiile constatarii?

Cercetatorii implicaţi în studiu considera ca noua constatare va face mult mai grea menţinerea în limitele de creştere a temperaturilor stabilite de Acordul de la Paris privind schimbarile climatice.

Este o preocupare mare”, a spus autorul principal al studiului, Laure Resplandy, profesor la Universitatea Princeton din New Jersey.

Raportul sugereaza ca, pentru a preveni creşterea temperaturilor, emisiile de dioxid de carbon din activitaţile umane trebuie sa fie reduse cu 25% mai mult decât s-a estimat anterior.

Ce înseamna asta pentru oceane?

Pe lânga potenţialul de a face mai dificila menţinerea încalzirii globale în acest secol, toata caldura suplimentara care intra în oceane va provoca unele schimbari semnificative în ape.

Un ocean mai cald va avea mai puţin oxigen şi asta are implicaţii asupra ecosistemelor marine”, a spus un cercetator. “Exista şi nivelul marii, daca încalziţi mai mult oceanul, veţi avea mai multa expansiune termica şi, prin urmare, o creştere a nivelului marii”, a continuat acesta.