O cercetare recenta arata ca rezervorul de magma de sub vulcanul Campi Flegrei incepe sa se umple.

Publicat:19.11.2018, 12:41

O erupţie a supervulcanului Campi Flegrei ar fi o catastrofa pentru viaţa pe Terra. Campi Flegrei este un vulcan uriaş, cu un crater de 13 km. Este situat în apropiere de Napoli, într-o zona locuita de peste 1,5 milioane de oameni.

Acumularea de magma este un semn clar ca acest supervulcan se trezeşte la viaţa şi la un moment dat va avea loc o erupţie devastatoare. Nu vorbim de un pericol iminent, dar este clar ca oamenii de ştiinţa trebuie sa cerceteze cu mai mare atenţie acest supravulcan.

În cadrul studiului care a demonstrat acumularea de magma în interior, cercetatorii au analizat roci şi minerale formate într-una din erupţiile vulcanice trecute.

Cele mai puternice erupţii ale acestui supervulcan au avut loc cu 39.000 de ani şi cu 15.000 de ani în urma. Atunci s-a format craterul şi o mare parte din vulcan s-a scufundat.

În anul 1538 a avut loc o alta erupţie, care a durat 8 zile şi a dus la formarea unui nou munte, numit Monte Nuovo, care este de fapt un con vulcanic.

Din pacate, erupţiile vulcanice sunt imposibil de anticipat. Prin urmare, cercetatorii ştiu ca vulcanul este înca activ şi ca se acumuleaza magma în interior, dar nu pot sa estimeze când va avea loc urmatoarea erupţie şi nici cât de puternica va fi aceasta.