Tesla si BMW ar putea fi incluse in investigatia Uniunii Europene care vizeaza subventiile acordate de Guvernul de la Beijing producatorilor de masini electrice. Ancheta a fost demarata la inceputul acestei luni si are rolul de a-i proteja pe constructorii auto europeni, scrie digi24.ro.

„Exista multe speculatii, dar in acest stadiu sfera acestei investigatii nu este inca decisa. Asa ca facem consultari pre-initiere cu autoritatile chineze, iar domeniul de aplicare este inca de stabilit, ceea ce a fost anuntat pana acum din partea comisiei este ca, strict vorbind, nu acopera doar vehiculele electrice de marca chinezeasca”, a declarat joi Valdis Dombrovskis, vicepresedintele executiv al Comisiei Europene. 

UE a inceput o ancheta cu privire la subventiile pe care China le-a acordat producatorilor de vehicule electrice, dupa ce a strans dovezi ale unor distorsiuni semnificative pe piata europeana, unde vehiculele produse local se confrunta cu o concurenta puternica din partea ofertelor mai ieftine de automobile fabricate in China. 

Autoritatile din Beijing au criticat ceea ce ei descriu drept opinii ”protectioniste” de la Bruxelles. 

„Intr-adevar, [ancheta] ar putea acoperi si alte vehicule electrice, dar domeniul de aplicare exact, care producatori vor fi acoperiti de acest lucru, nu este decis in acest stadiu”, a spus Dombrovskis joi. 

Ancheta UE s-ar putea intinde pe o perioada de pana la 13 luni. Dombrovskis a calatorit vinerea trecuta in China, unde a purtat discutii cu autoritatile chineze atat la Shanghai, cat si la Beijing. 

Piata auto, inundata de masini electrice ieftine 

„Pietele globale sunt acum inundate de masini electrice chinezesti ieftine, al caror pret este mentinut in mod artificial scazut prin subventii guvernamentale masive”, spunea presedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, in discursul anual privind starea Uniunii Europene, sustinut in Parlamentul European, reunit in sesiune plenara la Strasbourg. 

„Europa este deschisa concurentei. Nu unei nivelari in jos”, a spus ea. 

„Trebuie sa ne aparam impotriva practicilor neloiale. Dar, in egala masura, este vital sa mentinem deschise liniile de comunicare si dialog cu China, pentru ca exista si subiecte in care putem si trebuie sa cooperam. Reducerea riscurilor, nu decuplarea - aceasta va fi abordarea mea cu conducerea chineza la summitul UE-China din acest an”, a precizat Von de Leyen. 

BMW si Tesla au fabrici in China 

Cei doi constructori au o prezenta puternica in China. BMW anunta recent ca a demarat in mod oficial productia la noua sa fabrica din China, o investitie de aproape 2,3 miliarde de dolari, in vederea accelerarii productiei de vehicule electrice. 

Uzina Lydia, a treia facilitate de asamblare a BMW in China, se afla in orasul din nord-est Shenyang, provincia Liaoning, si va majora productia anuala a BMW pe cea mai mare piata auto din lume la 830.000 vehicule, de la 700.000 in 2021. Unitatea va produce masini alimentate cu baterii electrice conform cererii de pe piata, pe liniile sale de productie flexibile, a informat grupul german, care detine brandurile BMW, Mini si Rolls-Royce. 

La randul sau, Tesla anunta ca uzina sa din Shanghai a atins borna de 2 milioane de masini construite. Cea mai mare fabrica de masini electrice din lume produce modelele Tesla Model 3 si Model Y.

Pe Telegram-ul  Pro TV Chisinau  gasiti imaginile, dar si stirile momentului din Moldova si din intreaga lume! Fii reporter Pro TV. Daca ai surprins imagini care pot deveni o stire, ni le poti trimite pe Viber, Whatsapp sau Telegram la numarul 079400508.