Google+

Motivele pentru care Air Moldova a acumulat datorii de milioane. Informatii privind rezultatul concursului de privatizare a companiei aeriene, prezentate de seful APP - VIDEO

Motivele pentru care Air Moldova a acumulat datorii de milioane. Informatii privind rezultatul concursului de privatizare a companiei aeriene, prezentate de seful APP - VIDEO
Embed:

Cei doi moldoveni detin cota majoritara in compania care a cumparat Air Moldova pentru ca asta era conditia autoritatilor. Asta pentru ca firma sa-si pastreze statutul de operator national si sa aiba acces pe piata CSI si cea a Rusiei. Informatia vine de la seful Agentiei Proprietatii Publice si secretarii de stat ai Ministerului Economiei care au fost audiati in Parlament. Ei spun ca daca Air Moldova nu era vanduta la timp, ar fi ajuns la faliment.

 

Seful Agentiei Proprietatii Publice spune ca fosta intreprindere de stat se descurca atat de prost incat nici nu isi permitea sa intretina propriile aeronave, de asta inchiria altele straine. Cu probleme la capitolul mentenanta flotei si datorii acumulate la taxele aeroportuare, servicii de navigatie aeriana sau combustibil, Air Moldova risca sa intre in faliment.

 

Vladimir BALDOVICI, DIRECTOR AGENTIA PROPRIETATII PUBLICE: “In viziunea noastra, in conditiile in care se complica situatia cu partea financiara, siguranta zborurilor devenea mai acuta. Avem sesizari din fata Euro Control ceea ce inseamna ca ne putea stopa sa avem curse in UE.“

 

 S-a ajuns la acumularea datoriilor de 1,2 miliarde de lei din cauza concurentei operatorilor low-cost si a majorarii tarifelor la carburanti, precizeaza Baldovici. Acesta mentioneaza ca s-a luat decizia ca majoritatea actiunilor sa le revina celor doi oameni de afaceri moldoveni, pentru ca firma sa isi poata pastra statutul de operator national.

 

Vladimir BALDOVICI, DIRECTOR AGENTIA PROPRIETATII PUBLICE: “Astazi Moldova cu spatiul CSI si Rusia are incheiate contracte care spune ca permite doar navelor nationale sa intre in spatiul lor. Conditia ca 51 de procente sa apartina cetatenilor RM era si o conditie ca compania sa ramana cu acest statut.”

 

 Declaratiile au fost facute la sedinta comisiei economie a parlamentului. La raport au fost chemati si secretarii de stat ai Ministerului Economiei, iar deputatii le-au pus intrebari.

 

George MOCANU, MEMBRU COMISIA ECONOMIE, PARLAMENT: “Au fost cresteri artifiale pentru ca sa fie vandut la un pret de nimic?”

 

 Vitalie IURCU, SECRETAR DE STAT MINISTERUL ECONOMIEI: “Eu nu sunt economist, dar ca finantist observ ca veniturile au fost mai mici decat costurile.”

 

 Valerian BEJAN, MEMBRU COMISIA ECONOMIE, PARLAMENT: “Perioada pe care ati anuntat-o este foarte scurta. Avand in vedere ca bugetul AIR Moldova e comesurabil cu cel al capitalei poate trebuia sa tina un an?”

 

 Vladimir BALDOVICI, DIRECTOR AGENTIA PROPRIETATII PUBLICE: “Hai sa o mai lasam o luna, dupa sa intre insolvabilitate si atunci sa nu mai putem face nimic. Am incercat sa nu punem pe umerii statului aceasta datorie.”

 

 Toata perioada in care s-au inregistrat cele mai mari pierderi era atunci cand intreprinderea era gestionata de Ministerul Transporturilor, spun responsabilii care au promis ca vor veni in curand cu un raport exact al tuturor datoriilor pe care le-a acumulat AirMoldova.

 

Luni, administratia Blue Air, cea care detine 49 la suta din compania care a cumparat intreprinderea de stat spunea ca puterea de decizie va apartine celor doi moldoveni. Directorul promitea ca datoria de 1,2 miliarde de lei va fi intoarsa in bugetul de stat in cateva luni. Air Moldova a fost scoasa la privatizare in aceasta vara, iar pe 2 octombrie deja se anunta ca unicul dosar depus a si fost desemnat castigator. 

 

Sedinta comisiei economie, buget si finante:



Sursa: PRO TV
Citeste mai multe despre: ,

stiri pe acelasi subiect:

vezi mai multe stiri din Actualitate
    Stirile Pro TV iti recomanda
    Euro
    • Leu moldovenesc
      2.8 lei
    • Euro
      323 eur
    • Dolar S.U.A.
      323 usd
    • Leu romanesc
      323 ron
    • Rubla ruseasca
      4 rub
    • Hrivna ucraineana
      4 uah
    • Leva bulgara
      4 bgn