Google+

Troleibuzele fara fir pot fi vazute deja pe strazile capitalei. Care ar putea fi traseul si de cand vor transporta pasageri - VIDEO

Troleibuzele fara fir pot fi vazute deja pe strazile capitalei. Care ar putea fi traseul si de cand vor transporta pasageri - VIDEO
Embed:

In functiune, dar fara pasageri. Troleibuzele fara fir pot fi vazute deja pe strazile capitalei. Responsabilii pun la punct ultimele detalii inainte de a le pune in circulatie. Traseul deocamdata nu e batut in cuie, dar cel mai probabil autoritatile vor opta pentru varianta initiala, spre aeroportul. Saptamana urmatoare, unitatile ar trebui deja sa transporte calatori.

 

Patricia PODOLEANU, REPORTER PRO TV: “Potrivit proiectului, ruta de troleibuz 30 îşi va începe itinerarul din centrul oraşului, adică de pe strada 31 August, din fata teatrului Licurici. Unitatea va ajunge la aeroport din jumătate in jumătate de ora începând cu zorii zilei pana la ora 23. Aici ar urma sa coboare pasagerii, chiar la intrare in aeroport. Taxa ramane aceeasi - 2 lei.”

 

Troleibuzul va cobori pe strada Puskin, pe bulevardul Stefan cel Mare, iar apoi o va lua pe Viaduct. Pana pe bulevardul Dacia, troleele raman conectate la reteaua electrica, pentru ca masinaria sa nu risipeasca zadarnic energia. 

 

Alexandru FOIU, SOFER: “Scotem barele, le punem in regim autonom si mergem pana la aeroport si inapoi iar punem barele si mergem pe fir, curent electric.”

 

Asa ca de fiecare data, soferul trebuie sa iasa si sa-si puna muschii la treaba. Cea mai mare frica a inginerilor e …

 

Vadim ISTRATI, LACATUS-ELECTRIC: “Sa dispara curentul de la acumulatoare, sa nu ramana la aeroport, o sa trebuiasca sa le traca cu boxirul.”

 

Alexandru FOIU, SOFER: “-Era 100 de procente incarcat? - Da si pana aici 83. Si pana a le pune inapoi pe fir undeva ajunge la 60-65. Nu daca vor fi si sobele undeva la 50, la jumatate.”

 

 Drumul e bun, spune soferul, pasageri sa fie. Pana acum, taximetristii si soferii de microbuze isi imparteau calatorii.

 

“Troleibuzul se va opri doar la statie. Eu socot ca asa va fi mai bine, nu? Rutiera opreste fiecare unde vrea si mai mult timp se ia.”

 

“Reusiti cu toate bagajele in microbuz? - Reusim, nu-i nimic strasnic, suntem in doua.”

 

Troleibuzul fara fir este cea mai ieftina alegere. Pentru confort, oamenii platesc taximetristilor in jur de 100 de lei.

 

“Centrul costa 100 de lei, botanica 80 de lei, Telecentru – 110 lei.”

 

“-La noi preturile sunt normale. - La troleibuz e doi lei. - 2 lei dar omul cela n-o sa taraie ceamadanul pana acasa. Asta e concret.”

 

“Care au bani cu taxiul, care nu au bani la troleibuz.”

 

Soferii de microbuze se plang ca si asa suiera vantul prin masinile lor.

 

“- Uitati-va doi oameni in masina. - Si daca o sa vina si troleibuzul? - O sa ne cataim cu aerul incolo si inapoi.”

 

“Aici ca la rabalca, stiti cum? Intr-o zi merge si intr-o zi nu. Cand este, cand nu.”

 

Autoritatile mai iau in calcul alte doua trasee: unul de la parcul “Alunelul” pana la strada Grenoble, iar altul tot din centru, doar ca pana la Stauceni. Acestea din urma nu par insa rentabile, pentru ca drumul e prost, iar unele portiuni de drum - prea inguste.

 

Gheorghe MORGOCI, ŞEF REGIA TRANSPORT ELECTRIC, CHIŞINĂU: “Vom acumula parerea chisinauienilor pe site-ul primariei, unde puteti analiza, chisinauienii sa isi expune parerea lor. Saptamana urmatoare cred ca deschidem ruta.”

 

Regia are 5 troleibuze fara fir, care au costat aproape un milion de euro. 


Sursa: PRO TV
Citeste mai multe despre: ,

stiri pe acelasi subiect:

vezi mai multe stiri din Actualitate
    Euro
    • Leu moldovenesc
      2.8 lei
    • Euro
      323 eur
    • Dolar S.U.A.
      323 usd
    • Leu romanesc
      323 ron
    • Rubla ruseasca
      4 rub
    • Hrivna ucraineana
      4 uah
    • Leva bulgara
      4 bgn