Trenurile europene modernizate in Romania s-au stricat din cauza intretinerii proaste. Cel putin asta spune seful uzinei din Pascani intr-un interviu acordat pentru site-ul eco.md.
Catalin Cornea acuza specialistii din Moldova ca ar fi schimbat uleiul la 82 de mii de km parcursi si nu la 15 mii, asa cum cere regula.
Acest lucru a dus la defectarea motorului primului tren, spune seful din Romania. Mai mult a fost folosita motorina amestecata cu apa sau cu rugina, iar filtrele nu au fost schimbate. Directorul de la Pascani sustine ca CFM nu are tehnicieni suficienti si bine instruiti.
Cat despre cauzele incendiului, cand un tren s-a aprins, Cornea spune ca deocamdata nu face publice rezultatele investigatiei lor. Contactat telefonic seful interimar de la Caile Ferate a refuzat sa faca orice comentariu, dar se absolva de orice vina. Acum mai bine de doua saptamani un tren modernizat in Romania a ars la o statie din Straseni.
Pana la finalizarea anchetei toate trenurile au fost oprite. La uzina din Pascani au fost renovate 5 trenuri moldovenesti. Proiectul a costat Calea Ferata peste 12 milioane de euro.