Google+

Fara BUTOANE si cu ecrane in loc de OGLINZI. Asa vor arata viitoarele masini Opel. GALERIE FOTO

Interioarele viitoarelor modele Opel vor elimina butoanele fizice si vor schimba inteligent afisajul ecranelor din jurul soferului pentru a se mula pe stilul acestuia de condus. Masina devine astfel un soi de pasager care poate fi chiar si un bun partener de discutie la nevoie.

 

După ce acum două săptămâni am văzut împreună cum arată cel mai nou concept al mărcii Opel, brandul german plusează astăzi cu o serie de imagini de interior care ne dezvăluie linia pe care va încerca Opel să marşeze în viitorul apropiat pe modelele sale de serie.

 

Chiar dacă o eventuală variantă de producţie a lui GT Concept este încă un proiect în aşteptare, soluţiile pe care le-au găsit designerii mărcii în ceea ce priveşte cabina prototipului îşi vor găsi drumul spre diferite modele de serie ale mărcii. Opel nu confirmă textual acest lucru, însă nu ne rămânem decât să deducem această informaţie din modul în care marca germană a ales să prezinte tehnologia şi soluţiile din spatele habitaclului.

 

Simplu, dar ultra-inteligent

 

 

 

 

În primul rând, notăm faptul că Opel duce la extrem tendinţa de simplificare existentă astăzi în lumea auto şi elimină absolut toate butoanele fizice de pe planşa de bord în favoarea unui display care nu doar că adună toate comenzile într-o soluţie touchscreen, ci oferă o abordare nouă în ceea ce priveşte modul în care maşina comunică cu şoferul. Astfel, computerul inteligent care "conduce" sistemul de infotainment poate să treacă la cerere pe pilot automat, răspunzând nevoilor şi ritmului celui de la volan. Lăsat să "gândească" singur, sistemul alege automat muzica în funcţie de viteză, înlocuieşte ceasurile de bord în funcţie de ritmul de pilotaj şi mai ales recunoaşte profilul şoferului şi schimbă treptele conform stilului acestuia. 

Opel susţine că maşina este capabilă să recunoască exact modul de pilotaj al şoferului învăţând în timp detalii despre persoana de la volan prin înmagazinarea unor informaţii precum poziţia la milimetru a volanului şi a pedalierului, setările climatizării, tipul de muzică ascultat sau informaţiile afişate de ceasurile de bord. 

De exemplu, dacă maşina intuieşte că şoferul se află pe o porţiune de şosea pe care vrea să ruleze sportiv, display-ul din dreapta oferă informaţii precum forţele care apasă asupra maşinii. Dacă în schimb va rula la consum, display-ul se adaptează şi oferă cifre şi sfaturi legate de economia de carburant. 

 

"Atentie, ai o masina in unghiul mort!"

Mai mult, maşina poate comunica verbal cu şoferul, sistemul transformându-se practic într-un pseudo-pasager care oferă informaţii importante la nevoie. "Atenţie la motociclistul din spate!" este un exemplu pe care-l oferă Opel, însă probabil că sistemul acoperă informaţii legate de siguranţa activă, precum unghiul mort. Într-o mutare care începe să devină tradiţie în lumea conceptelor auto, oglinzile exterioare sunt înlocuite de camere care redau informaţiile din jurul maşinii cu ajutorul a două display-uri amplasate în extremităţile maşinii şi integrate inteligent în aeratoarele de lângă geamurile laterale.

La nivel estetic, interiorul iese în evidenţă printr-un volan a cărui formă este inspirată din cea a primeio generaţii Opel GT, model care şi-a făcut apariţia în anii '60. Apropo de anii '60, retractoarele centurilor de siguranţă amintesc de jet-designul mijlocului de secol anterior, oferind o perspectivă nouă asupra unui element deseori ignorat de designeri la construcţia interioarelor.

Sursa articol: automarket.ro


Sursa: PRO TV
Citeste mai multe despre: ,

stiri pe acelasi subiect:

vezi mai multe stiri din Financiar
    Euro
    • Leu moldovenesc
      2.8 lei
    • Euro
      323 eur
    • Dolar S.U.A.
      323 usd
    • Leu romanesc
      323 ron
    • Rubla ruseasca
      4 rub
    • Hrivna ucraineana
      4 uah
    • Leva bulgara
      4 bgn