Ceasuri de doua milioane de dolari, coliere de sute de mii sau vesela cu semnatura unui celebru creator de moda.

Publicat:11.12.2018, 17:01

Sunt câteva dintre cadourile propuse celor care îsi fac cumparaturile de Craciun în capitala mondiala a luxului, Beverly Hills.

Si, desi multi avertizeaza ca o noua recesiune bate la usa, piata luxului continua sa creasca de la an la an, spun directorii magazinelor.

Rodeo Drive, celebrul bulevard al magazinelor de lux din Beverly Hills, este probabil locul în care, în aceasta perioada a anului, poti întâlni cea mai mare concentratie de oameni bogati. Caci pentru cei rasfatati de soarta, cadourile de Craciun trebuie sa fie exclusiviste si de un lux absolut.

Asa ca o oprire obligatorie este magazinul Tiffany, unde vedeta sezonului e un colier din platina, cu diamante rotunde si în forma de lacrima, care costa 790.000 de dolari. Un mos generos si fara limita de buget, ar putea adauga si niste cercei perfect asortati, de 175.000 de dolari. Magazinul ofera si o gama adresata iubitorilor de animale: boluri de ceramica de 125 de dolari, lese de piele de 325 de dolari si genti de o mie de dolari pentru transportul câinilor mici sau al accesoriilor.

Un ceas pentru barbati marca Richard Mille costa un milion 650 de mii de dolari, în timp ce unul de dama, cu bratara din aur alb si diamante, se vinde cu un milion 955 de mii de dolari. Ca sa va faceti o idee despre cine cumpara asemenea ceasuri, Richard Mille e o marca elvetiana populara printre piloti de Formula 1, tenismeni si jucatori profesionisti de golf, pe lânga actori si cântareti în voga.

Principala noastra inspiratie pentru brand e în primul rând automobilul. Apoi spatiul aerian, alta influenta foarte importanta pentru noi, ca si arhitectura si arta în general”, explica Alex Mille, directorul companiei.

Tot pe Rodeo Drive, într-un magazin de articole pentru casa, doar un set de tacâmuri concepute de creatorul de moda al casei Chanel, Karl Lagerfeld, costa 3.500 de dolari. O vaza Baccarat depaseste 2.000 de dolari, în timp ce una Magnum în editie limitata costa peste 25.000 de dolari. Iar clientii sunt din ce în ce mai multi.

Numarul clientilor din magazin a crescut si vin multi oameni, multi straini care vin din afara orasului pentru cumparaturi. Vânzarile online au crescut cu 25% fata de anul trecut”, explica Thomas Blumenthal, directorul unui magazin.

Asociatia comerciantilor americani se asteapta la o crestere cu 4-5 procente a vânzarilor fata de sarbatorile de anul trecut. Americanii de rând vor cheltui peste 1.000 de dolari pe cadouri, dar în ce-i priveste pe cei bogati, nu exista limite.