Locatarii blocurilor conectate la sistemul centralizat de termoficare pot solicita gestionarului fondului locativ sau responsabilului de sistemul ingineresc din bloc sistarea livrarii agentului termic pentru incalzire in timpul zilei sau noptii sau reglarea consumului de energie termica in functie de necesitate, transmite IPN.

Publicat:13.03.2019, 09:59

Potrivit unui comunicat de presa al întreprinderii, conform Contractului de furnizare a energiei termice, „Termoelectrica” SA sisteaza livrarea energiei termice pentru încalzire la solicitarea gestionarului fondului locativ, întrucât, în conformitate cu prevederile legale, reprezentantul autorizat al consumatorilor este administratorul fondului locativ, care este în drept sa solicite pornirea sau sistarea furnizarii agentului termic pe circuitul de încalzire al blocului, doar dupa o consultare cu locatarii.

Întreprinderea furnizeaza energie termica pentru încalzire si apa calda pâna la bransamentul blocului, fara întrerupere, tot anul împrejur, însa gestionarea sistemului ingineresc din bloc intra în responsabilitatea gestionarului fondului locativ.

Potrivit directorului general al întreprinderii, Veaceslav Eni, procedura de conectare si deconectare de la serviciile de termoficare a ramas aceeasi. În perioada de tranzitie a temperaturii aerului exterior, gestionarii fondului locativ de comun acord cu locatarii stabilesc debitul agentului termic, astfel încât sa existe un confort termic în apartamente.

Instalatiile „Termoelectrica” aflate în subsolul blocului, care asigura furnizarea energiei termice, permit consumatorilor sa se deconecteze pe parcursul zilei, iar seara, atunci când temperaturile sunt scazute, la necesitate, sa fie reluat consumul de energie termica.

„Termoelectrica” asigura cu energie termica 5678 de imobile, 594 dintre care sunt institutii bugetare, 814 – agenti economici.