Fara examene de licenta la absolvirea Facultatilor. Incepand din acest an, unele universitati au decis sa faca cateva schimbari, astfel incat studentii vor sutine doar teza de licenta. Alte institutii spun ca vor pastra forma de examinare care a fost si pana acum, in caz contrar, absolventii ar fi evaluati superficial.
Incepand cu acest an, studentii de la Academia de Studii Economice nu vor mai sustine examene de licenta la disciplina de baza si cea de specialitate. Administratia institutiei a decis sa le excluda, deoarece pe parcursul celor trei ani de studii, studentii au fost testati suficient la aceste materii.
Ala COTELNIC, PRIM-PRORECTOR, ASEM: “Disciplina fundamentala- ei deja au acumulat numarul de credite pe parcursul anului, disciplina de specialitate exact la fel. Iesea o dublare. Pentru aceleasi cunostinte ei primeau de doua ori numarul de credite.”
Astfel studentii vor elabora si sustine doar teza de licenta, unde vor putea sa scrie tot ce au invatat.
Ala COTELNIC, PRIM-PRORECTOR, ASEM: “Atunci cand elaboreaza o teza de licenta, mai mult se dezvolta creativitatea. In elaborare ei aplica acele cunostinte pe care le-au acumulat pe parcursul anului.”
Putini dintre studenti stiu despre aceasta modificare.
“Foarte bine, asa va fi mai simplu.”
“Nu cred ca este o idee buna, pentru ca adevaratele cunostinte studentul le demonstreaza anume la examene.”
Si studentii unor facultati de la Universtitatea Libera Internationala vor sustine la sfarsit de an doar teza de licenta. Nu toate institutiile insa, impartasesc aceasta modalitate. Administratia Universitatii Tehnice crede ca prin renuntarea la examenele de la sfarsitul anilor de studii, absolventii ar fi demotivati sa mai invete.
Petru TUDOS, PRIM-PRORECTOR, UNIVERSITATEA TEHNICA: “Cred ca e o abordare superficiala. Pe parcursul anilor, studentii acumuleaza elemente. La examenul de licenta noi verificam cum el integreaza aceste cunostinte.”
“Toti au trecut prin asta si trebuie si noi sa sustinem examenele.”
“E mai bine asa. In scris poti sa mai faci greseli. Eu, de exemplu, mai bine ma descurc oral.”
Noul Cod al Educatiei intrat in vigoare toamna trecuta, prevede ca structura examenului de licenta ramane la discretia universitatilor.