Un bucurestean a sunat de 21.567 de ori la numarul 112 in primele zece luni din 2018, au transmis, luni, reprezentantii Sistemului de Telecomunicatii Speciale (STS).

STS a informat, luni, cu ocazia Zilei Numarului Unic, ca numarul 112 a fost apelat de peste 12,7 milioane de ori, în 2018, dar mai putin de jumatate au fost urgente reale.

Potrivit raportului, 63% dintre apelurile non-urgente au fost facute din greseala, din cauza tastelor neblocate ale telefoanelor.
În plus, operatorii s-au confruntat cu foarte multe apeluri repetitive.

Astfel, în primele 10 luni din 2018, o persoana din Bucuresti a apelat 112 de 21.567 de ori. O persoana din Iasi, în aceeasi perioada, a sunat la 112 de 18.525 de ori, una din Neamt de 18.390 de ori, una din Gorj de 15.703 ori, iar una din Buzau de 8.847 de ori, informeaza News.ro. Aceste persoane au fost amendate cu câte 500 de lei.

Jumatate dintre apeluri, facute din greseala

Potrivit datelor Sistemului de Telecomunicatii Speciale (STS), în anul 2018, operatorii 112 din centrele de preluare a apelurilor de urgenta au raspuns la 12.735.836 apeluri, mai putine cu aproape un milion decât în anul precedent.

”Apelurile de urgeta reprezinta 45,1%, iar dintre acestea cele mai multe au fost transferate si gestionate de Serviciul de Ambulanta, Politie si ISU-SMURD”, sustin reprezentantii STS.

Dintre cazurile reale, 57,8% au reprezentat cazuri medicale.

Mai mult de jumatate din numarul total de apeluri preluate în anul 2018, respectiv 54,9%, nu reprezinta urgente de competenta Serviciului 112, ci solicitari de informatii diverse, apeluri efectuate din greseala, farse si apeluri injurioase.

Cele mai multe apeluri non-urgente s-au înregistrat în Mures (68,1%), Covasna, Vrancea, Gorj, Calarasi si Arges (63,5%). În Bucuresti, 45,1% dintre apelurile la 112 au fost non-urgente.

”Potrivit statisticii, reiese o medie zilnica de peste 18.000 de apeluri non-urgente. Dintre acestea, 63% dintre apeluri sunt facute involuntar, ceea ce se numeste pocket dialing”, au mai spus oficialii STS.

Apelurile involuntare se produc, de cele mai multe ori, din cauza tastelor neblocate ale telefoanelor.

Reprezentantii Sistemului precizeaza ca apelurile repetitive, apelurile false, apelurile involuntare consuma timp si resurse, putând fi afectate, astfel, urgentele reale. În cazul în care ati sunat involuntar la 112, sunteti sfatuiti sa nu închideti, ci sa precizati operatorului ca a fost o greseala.

Sursa: News.ro