Autoritățile se angajează să lanseze, până la sfârșitul acestui an, portalul integrat EVO, care va reuni într-un singur loc toate serviciile publice online destinate cetățenilor, antreprenorilor și diasporei. Această platformă pune accent pe consolidarea accesului la serviciile publice electronice prin EVO, care va deveni punctul unic de acces la toate serviciile publice digitale.
„Săptămâna trecută am anunțat un progres semnificativ în digitalizarea serviciilor publice pentru antreprenori – 70% dintre acestea deja disponibile online. Astăzi, prin acest proiect, facem un pas decisiv spre un stat mai modern și mai eficient, continuând procesul de transformare digitală. Platforma EVO va integra servicii precum serviciile.gov.md, Cabinetul personal și aplicația EVO, iar evo.gov.md va deveni un portal unic prin care cetățenii și antreprenorii vor putea accesa rapid informații și obține documentele necesare, eliminând birocrația și simplificând interacțiunea cu administrația publică”, a menționat viceprim-ministra Doina Nistor.
Prin intermediul Portalului guvernamental integrat EVO, utilizatorii vor avea o experiență unificată de interacțiune cu statul:
-acces simplificat la resursele și sistemele informaționale de stat;
-servicii digitale esențiale, precum identitatea digitală, plățile electronice, autentificarea și semnătura electronică, notificările oficiale;
-informații autentice despre servicii și date documentate despre sine sau despre unitățile juridice.
„EVO este promisiunea noastră pentru stat mai accesibil și mereu la îndemână. Recunoaștem că, în pofida progreselor masive înregistrate la capitolul digitalizare, cetățenii încă întâmpină dificultăți la accesarea serviciilor publice din cauza fragmentării acestora. Prin această decizie, corectăm și modernizăm accesul la servicii, transformând EVO într-un punct unic veritabil de acces, indiferent dacă e din telefon, prin aplicația mobilă, sau pe web”, a menționat Nicoleta Colomeeț, directoarea Agenției de Guvernare Electronică.
Prin aplicarea principiului „ghișeului unic”, prestatorii de servicii publice electronice vor utiliza Portalul EVO ca platformă de bază pentru oferirea serviciilor digitale. Astfel, cetățenii și antreprenorii vor avea certitudinea că orice interacțiune cu statul se desfășoară într-un cadru clar, uniform și prietenos.
Implementarea Hotărârii de Guvern se va realiza etapizat, iar până la finalul anului 2025 va fi lansată prima versiune a portalului consolidat care va cuprinde principalele pagini modernizate:
-Pagină principală de acces;
-Pagina îmbunătățită a serviciilor publice;
-Pagină simplificată cu informații despre semnătura electronică;
Tot din portalul integrat, vor deveni accesibile:
-Modelul unitar de design
-Acces la resursele și ghidurile de integrare pentru serviciile de platformă gestionate de AGE
-Informații pentru presa locală și internațională
Agenția de Guvernare Electronică (AGE) va asigura dezvoltarea și completarea continuă a ecosistemului EVO din bugetul instituțional, cu o investiție inițială de circa 1,5 milioane lei, destinată dezvoltării infrastructurii și centralizării accesului la servicii electronice.