Pe parcursul anului 2024 și 3 luni ale anului 2025 au fost întreprinse acțiuni de administrare fiscală la compartimentul TVA, care au vizat examinarea corectitudinii reflectării facturilor fiscale emise de furnizori în anexa nr. 1 la Declarația TVA, divergențele înregistrate între sumele TVA declarate de beneficiari și furnizori, înregistrarea în calitate de plătitor TVA în termenii stabiliți de art. 112 din Codul fiscal.

Potrivit instituției, în acest sens, au fost efectuate vizite fiscale și chestionare la 3.418 contribuabili și expediate 66.089 notificări cu privire la divergențele stabilite în declarațiile privind TVA.

Ca rezultat, măsurile întreprinse au generat obligații suplimentare aferent perioadei anului 2024, și anume:

- 111 contribuabili au fost înregistrați în calitate de plătitori TVA;

- micșorarea sumei TVA destinata trecerii în cont cu 150,4 milioane lei;

- 34,2 milioane lei, TVA declarat suplimentar la buget.

„Serviciul Fiscal de Stat încurajează toți contribuabilii să respecte cu strictețe reglementările legislației fiscale și să reflecte corect și în termen toate facturile fiscale în declarațiile privind TVA. Aceste acțiuni sunt necesare pentru a asigura transparența și conformitatea cu obligațiile fiscale stabilite de legislația în vigoare, precum și conformarea benevolă a agenților economici.”, notează SFS.