Procesul de redobandire a cetateniei romane necesita mult efort pentru colectarea actelor si depunerea lor la Autoritatea Nationala pentru Cetatenie. Totusi, depunerea dosarului nu este punctul final in procesul de redobandire a cetateniei romane ci doar abia inceputul.

Numarul cererilor de redobandire a cetateniei romane creste in fiecare zi. De aceea, daca te intrebi de ce atat de mult dureaza procesul de solutionare a dosarului de cetatenie iti raspundem aici si acum:

Legea cetateniei romane nr. 21/1991 prevede termenul legal de 5 luni pentru a incepe procedura de examinare a dosarului de cetatenie romana din momentul depunerii acestuia. Insa, in realitate procedura decurge mult mai greu, termenul de solutionare depasind in unele cazuri chiar si 2,5 ani.

Totusi, daca ai depus dosarul si a trecut cel putin 5 luni, atunci sa stii ca e timpul potrivit pentru ati verifica stadiul dosarului tau.

Ce presupune stadiu dosar?

Stadiul dosarului reprezinta etapa la care se afla dosarul tau de cetatenie romana. Stadiul dosarului contine informatii cu referire la data inregistrarii dosarului, termenul de solutionare a dosarului si solutia de aprobare a dosarului de cetatenie romana.

De ce am nevoie de stadiul dosarului?

In listele de stadiu dosar poti afla urmatoarele informatii: 

- Numarul dosarului si anul in care a fost depus.

- Numarul de ordin pentru persoanele carora deja le-a fost aprobata cetatenia romana.

Cum pot afla stadiul dosarului?

Stadiul dosarului de cetatenie romana poate fi aflat prin intermediul unei scrisori recomandate adresate catre Autoritatea Nationala pentru Cetatenie. Aceasta procedura este una legala si eficienta. Raspunsul de regula vine in decurs de 1 luna. Scrisoare se recomanda a fi expediata si de catre cetatenii care au depus dosarul la Consulatele din Republica Moldova sau la Consulatele Romane de peste hotarele tarii din motiv ca toate dosarele care se depun la Consulate se expediaza spre examinare la Bucuresti. In Romania, dosarele se inregistreaza cu un numar unic, prin care vei putea ulterior, monitoriza dosarul online.

Expertii in cetatenie romana si acte romanesti - JustConsult te pot ajuta cu redactarea corecta a scrisorii si expedierea acesteia catre autoritatea competenta.

De ce sa aflu stadiul dosarului cu JustConsult?

u  Iti formulam si expediem scrisoarea

u  Obtii rapid stadiul dosarului

u  Ai garantie prin contract – prestare servicii, ca vei afla stadiul dosarului

u  Primesti bon fiscal pentru serviciul solicitat

u  Poti solicita serviciul de la distanta

Orice greseala in redactarea scrisorii te poate lasa fara raspuns la solicitarea ta. Nu risca! Obtine ajutor de la JustConsult. Acceseaza link-ul https://bit.ly/2RXFGkj, completeaza formularul cu datele tale si in scurt timp vei primi o consultatie gratuita.

Ai si alte intrebari? Suna acum la numarul de telefon: 022 10 50 80.

*Acest articol este un produs comercial.