In 2001, trei absolventi ai ASEM s-au ambitionat si au deschis un magazin de tip ghereta, langa piata din sectorul Ciocana. Peste trei ani, au mai inaugurat alte trei magazine, deja cu autoservire.

Publicat:11.10.2019, 11:43

La 18 ani distanta, reteaua numara aproape 100 de magazine, cu peste 3000 de locuri de munca pentru moldoveni. Vorbim despre Linella, cea mai mare retea nationala de magazine din Republica Moldova.

Anii 2000 amintesc de o perioada in care locuitorii orasului nu se puteau bucura de un portofoliu vast de produse sau chiar de locuri de munca. Primul magazin Linella, unul modest in comparatie cu cele care impanzesc astazi orasul si intreaga tara, a venit sa schimbe incet, dar sigur situatia de atunci. A fost o oportunitate pentru multi de a se angaja si a face parte dintr-o echipa mica, dar ambitioasa. Putini stiu insa despre procesele operationale ce stau in spatele produselor frumos aranjate pe rafturi sau a fructelor si legumelor proaspete.

Astazi, reteaua Linella este casa a 3000 de angajati, datorita carora clientii se pot bucura de un sortiment variat de produse, dar si de o atmosfera familiara. Acestea sunt obiectivele noastre si pentru cele 10 magazine Linella, care vor fi inaugurate pana la sfarsitul anului curent, ajungand la frumosul numar de 100, crescand astfel reteaua celui mai mare retailer din Moldova. „Totul a pornit din necesitate, dupa care a crescut in ceva mai mult, mai mult decat un business - o comunitate de oameni care lucreaza impreuna, traiesc impreuna, sarbatoresc impreuna. Lucrand la Linella iti poti intalni zilnic vecinii sau prietenii care trec seara dupa provizii. In raioanele mai mici, ajungi sa cunosti programul fiecaruia, chiar si preferintele culinare. Te saluti ca printre vecini, de fapt - asta si este misiunea noastra, sa fim cat mai aproape de consumatori, ca intr-o familie”, recunoaste Mirela Senatov, Director HR.

Magazinele Linella au fost gandite nu doar pentru a acoperi necesitatile zilnice – ci si pentru a iti imbogati masa de sarbatori, de a-ti aduce cele mai proaspete ingrediente pentru masa de pranz si pentru te ajuta sa creezi atmosfera ideala pentru micul dejun impreuna cu familia sau pentru masa de seara petrecuta impreuna cu cei dragi. Dorinta brandului este sa fie prima alegere a clientilor in materie de produse autohtone, mancare traditionala moldoveneasca, produse fresh, toate oferite intr-un mediu cat mai prietenos si placut. Prin investitii permanente in tehnologii performante, Linella continua sa se orienteze spre calitate, diversitate, servire calitativa si preturi avantajoase. Totodata, ne orientam catre deschiderea si dezvoltarea de noi magazine, pentru a oferi clientilor nostri o experienta de cumparaturi cat mai placuta si cat mai aproape de casa.

Sunt 18 ani de cand am deschis primul magazin Linella si, iata, deja ne pregatim sa-l deschidem anul acesta pe cel cu numarul 100. Pe parcursul dezvoltarii noastre am avut parte de multe intamplari in drumul spre titlul de cea mai mare retea nationala din Republica Moldova. Aceste intamplari ne-au ajutat sa crestem si sa intelegem ca obstacolele sunt doar niste provocari pe care le putem depasi prin implicarea, increderea si pasiunea intregii noastre echipe”, spune Director General Igor Calcii.

De-a lungul celor 18 ani, Linella a largit sortimentul si a incheiat parteneriate de succes cu peste 550 de furnizori locali si internationali. A experimentat ca sa afle ce ii multumeste pe clienti, a importat produse noi pentru Moldova, creand oportunitati atat pentru producatorii locali cat si pentru cei de pe piata internationala . Astfel reteaua de magazine Linella a crescut odata cu comunitatea din jurul sau. „In luna octombrie, sarbatorim 18 ani de la deschiderea primului magazin Linella iar acest fapt il datoram in primul rand celor care ne-au fost alaturi pe parcursul acestor ani – vizitatorilor nostri, furnizorilor nostri, cat si tutoror autoritatilor si locuitorilor din regiuni, care ne-au primit cu bratele deschise. Faptul ca am ajuns la „majorat” ne ofera un motiv in plus sa le multumim tuturor cu reduceri speciale si promotii”, spune Director Comercial Maria Movileanu.

Gamele de produse disponibile in magazinele Linella sunt gandite, astfel incat, fiecare sa gaseasca cele necesare dupa nevoile, gustul si preferintele lui. Alaturi de incurajarea producatorilor locali, Linella a dezvoltat propriile marci adresate unor segmente variate de cumparatori. Astfel, dincolo de deja mult indragitul brand O!Pret mic!, Linella va aduce pe piata din Republica Moldova alte doua linii de produse: Bun Strabun, produse traditionale moldovenesti, realizate dupa retete vechi nationale si relansarea marcii Linella, gama de produse pentru cei care isi doresc un echilibru economic pe axa calitate-pret.

Pentru a sarbatori momentul si a multumi clientilor pentru loialitate, incepand cu data de 17 Octombrie, Linella a pregatit o campanie promotionala care se va desfasura pana in luna Decembrie in toate magazinele din tara. Pe parcursul campaniei, clientii se pot bucura de numeroase produse cu preturi promotionale, surprize in timpul cumparaturilor si diverse evenimente speciale.

Pe langa acestea, cu ocazia implinirii a 18 ani impreuna cu Linella, va fi dat startul unui proiect culinar ce va cuprinde 18 retete traditionale. Acest proiect va celebra bucatele traditionale cu care ne mandrim. „Linella este o retea 100% nationala, iar acest proiect a luat nastere din pasiunea noastra pentru gusturile si deliciile autentice moldovenesti, cu scopul de a reinvia bucataria traditionala, asa cum se facea pe vremuri.” , spune Director Marketing Dragan Mihaela.

Autorii proiectului au cutreierat tara si au cules cele mai gustoase 18 retete culinare traditionale, pentru ca toti sa poata gati dupa „reteta bunicii” si sa-si surprinda prietenii cu gustul autentic de acasa, indiferent unde s-ar afla. Retetele se vor publica saptamanal, in fiecare zi de vineri, incepand cu data de 11 octombrie pe paginile sociale ale Linella: Facebook, OK.ru si canalul de Youtube.

Fiind cea mai mare retea de magazine din tara, Linella este mereu alaturi de clientii sai si isi propune sa fie de 100 de ori mai aproape de consumatori prin sustinerea continua si dezvoltarea sociala a tarii prin actiuni, evenimente caritabile in parteneriat cu diverse ONG-uri, dar si prin sprijinul acordat producatorilor locali si regionali, aducand pe rafturi produsele cele mai indragite de catre moldoveni, de 18 ani incoace.

*Acest articol este un produs comercial.