Compania aeriana low-cost Wizz Air a anuntat marti ca va elimina 1.000 de locuri de munca si va taia salariile pentru restul angajatilor, in contextul eforturilor pentru limitarea impactul financiar al pandemiei de coronavirus.
Wizz Air, cea mai mare companie aeriana low-cost din Europa Centrala si de Est, a precizat ca cele 1.000 de locuri de munca eliminate reprezinta echivalentul a 19% din personalul sau, scrie Reuters, preluata de Agerpres.
De asemenea, salariile pilotilor, personalului insotitor si angajatilor din birouri vor fi diminuate, in medie, cu 14%. Directorul general Jozsef Varadi si ceilalti membri ai Consiliului director vor suferi o scadere a salariilor cu 22%.
In prezent, Wizz Air opereaza la 3% din capacitate si compania sustine ca dispune de lichiditati in valoare de 1,5 miliarde de euro, ceea ce ii confera o pozitie financiara solida.
Analistii de la Citi sustin ca Ryanair si Wizz Air vor fi singurele mari companii aeriene din Europa care nu vor fi nevoite sa recurga la o refinantare.
Pandemia de coronavirus a paralizat transportul aerian, singurele zboruri care mai opereaza avand drept scop repatrierea cetatenilor.
Aeroportul Heathrow din Londra, in mod traditional cel mai aglomerat din Europa, estimeaza ca in luna aprilie numarul pasagerilor va scadea cu peste 90% comparativ cu luna aprilie a anului trecut.
Inainte de pandemie, Wizz Air oferea zboruri pe 700 de rute de la 25 de baze, ce asigurau conexiunea intre 155 de destinatii din 45 de tari.
Gigantii aerieni ai Europei pica unul cate unul, din cauza pandemiei
Asociatia Internationala de Transportat Aerian (IATA) a avertizat ca numeroase companii aeriene ar putea sa nu supravietuiasca celui de-al doilea trimestru, din cauza crizei de lichiditati provocate de pandemia de coronavirus.
In consecinta, cele mai mari companii aeriene de pe continent cauta sprijin la stat, pentru a putea supravietui coronavirusului.
Compania aeriana Air France-KLM a cerut fonduri de urgenta de miliarde de euro de la statul francez, in timp ce negociaza obtinerea unor credite de la banci, care vor fi garantate de Franta si Olanda.
Potrivit publicatiei franceze de afaceri Les Echos, operatorul aerian franco-olandez a cerut o infuzie de numerar imediat, pentru a-si indeplini necesitatile in urmatoarele patru - cinci luni, in conditiile in care guvernele din intreaga lume se grabesc sa isi sprijine companiile aeriene care se confrunta cu spectrul insolventei, pe masura ce pandemia de coronavirus (COVID-19) se extinde, paralizand traficul aerian.
Si Guvernul german poarta discutii pentru a acorda companiei aeriene Lufthansa ajutoare de stat in valoare de mai multe miliarde de euro si ar putea sa preia o participatie la compania aeriana, care a imobilizat la sol 90% din flota sa din cauza pandemiei de coronavirus, au declarat pentru Reuters, surse din apropierea acestui dosar.
Autoritatile de la Berlin si compania aeriana discuta un posibil imprumut precum si o posibila investitie de capital, in conditiile in care Lufthansa intentioneaza sa trimita peste 60% din angajati in somaj partial pentru a face fata scaderii drastice a traficului aerian, au declarat sursele citate de Reuters. Acestea au adaugat ca Lufthansa lucreaza cu o serie de banci, inclusiv Deutsche Bank si Goldman Sachs, in discutiile sale cu Guvernul german.
Austrian Airlines (AUA) este, de asemenea, in negocieri cu Guvernul privind un ajutor de stat pentru a salva locurile de munca si a pastra Viena ca hub de transfer pentru zborurile pe distante lungi, a anunta compania aeriana austriaca, adaugand ca discutiile sunt in stadiu preliminar si ar putea dura cateva saptamani.
Austrian Airlines, o filiala a grupului german Lufthansa, a indicat ca ar putea avea loc concedieri. Lufthansa, care a inchis operatorul low-cost Germanwings, a redus numarul zborurilor si programul de lucru, in incercarea de a face fata unei crize de sanatate care a obligat guvernele sa impuna restrictii draconice cu privire la calatorii.
Cat de multi din cei 7.000 de angajati isi vor pierde locurile de munca va depinde de ajutorul de la stat si de rapiditatea cu care industria aeriana va reusi sa reporneasca, a declarat un purtator de cuvant al AUA.