Investigația explorează o serie de scenarii, cu accent pe aspectele tehnice, și va căuta indicii suplimentare din cele două înregistratoare de zbor, ale căror date au fost extrase și sunt în curs de analiză, transmite hotnews.ro.

La trei săptămâni după prăbușirea tragică a aeronavei aparținând companiei aeriene Air India, în care și-au pierdut viața 241 din cele 242 de persoane aflate la bord, anchetatorii iau tot mai în serios ipoteza unei defecțiuni tehnice majore.

O posibilă cedare simultană a ambelor motoare ale aeronavei Boeing 787 Dreamliner este ipoteza luată acum în calcul, conform Bloomberg, citată de presa indiană.

Zborul Air India, recreat în simulator

În încercarea de a înțelege ce s-a întâmplat, piloți ai companiei Air India au recreat zborul în simulator, folosind aceiași parametri înregistrați înainte de prăbușire: trenul de aterizare coborât și flapsurile retrase, relatează NDTV.

Concluzia preliminară arată că aceste setări, de unele singure, nu ar fi dus la o catastrofa aviatică. După testul din simulator, făcut separat de ancheta oficială desfăsurată de Biroul de Investigații ale Accidentelor Aeriene (AAIB), a întărit suspiciunea că o defecțiune tehnică ar fi stat la baza tragediei.

Boeing nu a comentat incidentul, redirecționând întrebările către AAIB, iar General Electric, producătorul motoarelor, a declarat că nu se pronunță asupra unei anchete în desfășurare.

Aeronava Boeing 787 Dreamliner era echipată cu două motoare General Electric și s-a prăbușit pe 12 iunie, imediat după decolarea din Ahmedabad.

Datele cutiilor negre, analizate

Înregistrările video au aratăt cum avionul se chinuie să ia altitudine, după care pierde brusc din înălțime și explodează la sol.

Anchetatorii analizează în prezent datele extrase din cele două cutii negre, care ar putea dezvălui dacă motoarele au cedat simultan și de ce.

Un detaliu suspect observat în imaginile accidentului este că roțile avionului păreau să fi fost deja în curs de retragere, dar trapele trenului de aterizare nu se deschiseseră complet, un posibil indiciu al unei căderi de tensiune sau al unei defecțiuni hidraulice.

O altă piesă importantă din puzzle: a fost activată elicea de urgență RAT (Ram Air Turbine), un mic generator care iese automat din fuselaj în cazul pierderii totale a energiei electrice. RAT-ul poate susține funcționarea unor sisteme esențiale, dar este insuficient pentru a menține avionul în aer.

15 secunde

Analiza epavei arată că flapsurile și voleții, componente ale aripilor, folosite pentru a spori portanța la decolare, erau în poziție corectă. Totuși, cele doar 15 secunde dintre semnalul de urgență (Mayday) și impactul cu solul nu le-au lăsat piloților nicio șansă de salvare.

Tragedia este considerată cel mai grav accident aviatic civil din India din ultimele decenii și marchează prima pierdere totală a unui Boeing 787 Dreamliner.

Echipe din partea Boeing și a Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor din SUA sprijină ancheta în teren.

Nu este clar când vor fi publicate datele complete ale înregistratorilor de zbor, dar investigația se concentrează din ce în ce mai mult pe o posibilă defecțiune critică a motoarelor.