Apple și Google (parte a Alphabet) sunt adesea văzute ca principalii jucători într-o lume în care oamenii interacționează cu asistenți AI avansați pe telefoanele și dispozitivele lor — mai ales pe măsură ce tehnologia devine tot mai personalizată, scrie știrileprotv.ro
Însă există un alt nume care, deși poate trecut cu vederea, are un potențial uriaș: Meta, susține Clare Pleydell-Bouverie, co-director al echipei globale de inovație de la Liontrust Asset Management, scrie CNBC.
„În acest moment, marile companii tech se luptă pentru a deveni interfața utilizatorului (UI) pentru AI, iar Meta are aici un avantaj extraordinar de distribuție, pentru că se află în buzunarul a 3,48 miliarde de utilizatori,” a declarat Pleydell-Bouverie într-un interviu acordat CNBC săptămâna aceasta.
Meta a raportat că în luna iunie a avut, în medie, 3,48 miliarde de utilizatori activi zilnic pe toate aplicațiile sale, conform datelor din raportul financiar pentru trimestrul al doilea.
„Deja ne-au captat atenția — iar asta e ceva ce multe companii nu au,” a adăugat ea.
Meta a început să se repoziționeze agresiv ca o companie axată pe inteligența artificială, nu doar o rețea socială. Gigantul tech continuă să investească miliarde de dolari în infrastructură AI — centre de date, cipuri — și oferă salarii uriașe pentru a atrage talente de top. În luna iunie, CEO-ul Mark Zuckerberg a anunțat lansarea Meta Superintelligence Labs, o divizie care va conduce eforturile companiei în domeniul AI.
Până acum, Meta a folosit AI în principal pentru a îmbunătăți livrarea de reclame și pentru a stimula implicarea utilizatorilor pe aplicații precum Facebook și Instagram. Însă, compania a făcut un pas important către consumatori cu propriul său chatbot, Meta AI, integrat deja în produse ca WhatsApp și Instagram.
Strategia AI a Meta
Concurența pe segmentul AI pentru consumatori este tot mai acerbă, mai ales în zona chatbot-urilor, unde jucători ca ChatGPT (OpenAI), Claude (Anthropic) sau Google Gemini câștigă teren.
Convingerea lui Pleydell-Bouverie în potențialul Meta AI se bazează pe accesul unic al companiei la un set vast de date din întreaga familie de aplicații.
„Cu toții știm că datele proprii sunt unele dintre cele mai importante resurse când vine vorba de dezvoltarea unui produs sau serviciu AI — dar nu toate datele sunt egale. Meta are date din conversații și postări pe rețelele sociale de la 3,4 miliarde de utilizatori. Acestea sunt unele dintre cele mai personale — și, important, cele mai actualizate — forme de date despre consumatori existente,” a declarat ea.
„Cheia este că platformele Meta devin tot mai mult locul în care datele personale, în timp real, sunt stocate și utilizate.”
Aici, spune ea, Meta are un avantaj-cheie în livrarea unui AI personalizat, ceea ce ar putea schimba jocul.
„Bătălia pentru a deveni interfața AI se va câștiga prin capacitatea de a oferi un AI cu adevărat personalizat,” a concluzionat Pleydell-Bouverie.