Retailerul suedez de imbracaminte Hennes & Mauritz AB (H&M) a fost amendat cu 35,3 milioane de euro de Autoritatea pentru Protectia Datelor din Germania, dupa ce managerii au colectat date referitoare la viata privata a angajatilor.

Activitatea de monitorizare a vizat mai multe sute de angajati de la un centru de servicii din Nuremberg, transmite Agerpres.

Incepand din 2014, managerii H&M de la acest centru au strans informatii care aveau legatura cu viata privata a angajatilor, precum diagnostice medicale, probleme de familie si convingeri religioase.

Cine avea acces la informatii

Aceste informatii erau inregistrate si stocate digital intr-un sistem care putea fi accesat de 50 de manageri din intreaga companie, a precizat miercuri comisarul pentru protectia datelor si libertatea informatiei din Hamburg.

“Acest caz demonstreaza un dispret grav fata de normele privind protectia datelor”, a subliniat Johannes Caspar, presedintele autoritatii din Hamburg, adaugand ca nivelul ridicat al amenzii “este justificat si ar trebui sa descurajeze companiile sa incalce viata privata a angajatilor”.

La randul sau, H&M a admis ca au existat “deficiente la centrul de servicii”, sustinand ca a luat masuri pentru a corecta aceasta situatie.

Grupul suedez si-a cerut scuze fata de angajatii afectati.

Amenda aplicata H&M este cea mai mare anuntata pana acum in Germania, in conformitate cu regulamentul GDPR. Germania este principala piata a companiei Hennes & Mauritz.

Grupul suedez are sapte branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Arket si H&M Home.

Primele magazine H&M din Romania au fost inaugurate in primavara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost infiintata in 1947, in Vasterls, Suedia.

Sursa: stirileprotv.ro