Ancheta cu privire la accidentul prăbuşirii la decolare a unui avion de tip Boeing 787 aparţinând companiei indiene Air India, la 12 iunie, la Ahmedabad, examinează toate ipotezele, inclusiv cea a unui sabotaj, anunţă duminică ministrul indian delegat însărcinat cu Aviaţia Civilă, Murlidhar Mohol, relatează AFP, scrie hotnews.ro.
„Toate unghiurile sunt examinate”, a răspuns ministrul unei întrebări despre un eventual sabotaj a postului de ştiri NDTV.
Catastrofa aeriană, cea mai sângeroasă în lume din 2014, s-a soldat cu 279 de morţi, porivit unui bilanţ provizoriu prezentat de o sursă din poliţie la două zile după accident.
Un singur pasager, aşezat în apropiere de ieşirea de salvare din partea din faţă a avionului, a supravieşuit în mod miraculos căderii avionului, care avea 242 de persoane la bord, într-un cartier rezidenţial, la Ahmedabad, la puţin timp după decolare.
Cel puţin 38 de persoane au fost ucise la sol, potrivit acestui ultim bilanţ.
Pilotul a lansat un apel de urgenţă imediat după ce a plecat de la sol, a anunţat Ministerul indian al Aviaţiei Civile, care nu a dezvăluit, până acum, alte detalii despre cauzele accidentului.
Imagini video difuzate după prăbuşire surprindeau acest avion de tip Boeing Dreamliner incapabil să ia altitudine şi apoi prăbuşindu-se într-o minge de foc portocalie.
Murlidhar Mohol evocă, între altele, în acest interviu acordat NDTV, scenariul unei pene simultane a celor două motoare ale aeronavei.
„Asta nu s-a întâmplat nicodată”, aminteşte el.
„Raportul (anchetei n.r.) ne va permite să spunem dacă motoarele au avut o problemă, dacă este vorba despre o problemă de alimentare cu kerosen şi de ce ambele motoare au încetat să funcţioneze”, a adăugat ministrul.
„Este mult prea devreme să o spunem, însă, indiferent care va fi cauza (accientului), ea va fi cunoscută”, a declarat Murlidhar Mohol. El a evocat prezentarea unui raport „în trei luni”.
Cele două cutii negre ale avionului, înregistratorul datelor tehnice ale zborului (FDR) şi cel al conversaţiilor în cockpit (CVR), sunt în curs de analiză, în India, a anunţat miercuri Biroul indian al Accidentelor Aviaţiei Civile (AAIB).
Prăbuşirea zborului 171 Air India, cu destinţaia Londra, este prima în care este implicat un Boeing B-787, intrat în serviciu în 2011.
Aviaţia Civilă a ordonat, la o zi după accident, o inspecţie a celorlalte 33 de avioane de acest tip aflate în serviciul Air India.
Murlidhar Mohol a reiterat duminică faptul că această operaţiune nu a scos la iveală „nicio problemă”.
Până în prezent, medici legişti au putut identifica, cu ajutorul unor probe de ADN, 260 dintre victime. Identificarea lor continuă.