Grupul american Mattel, producătorul păpuşilor Barbie, a anunţat că renunţă la obiectivele sale financiare anuale şi totodată va majora preţurile la unele produse vândute în SUA, în condiţiile în care tarifele extinse anunţate de Administraţia Trump i-au majorat costurile cu input-urile, informează hotnews.ro.
„Dat fiind contextul macroeconomic volatil şi modificarea tarifelor, este dificil să facem estimări cu privire la modul cum vor evolua cheltuielile de consum şi vânzările Mattel în SUA până la finalul acestui an şi în sezonul sărbătorilor”, a informat grupul într-un comunicat de presă.
SUA sunt responsabile pentru aproape jumătate din vânzările globale de jucării ale grupului Mattel iar compania americană importă din China aproximativ 20% din produsele pe care le vinde în SUA. Mattel a precizat că va reduce ponderea importurilor din China în SUA până sub 15% în 2026.
SUA şi China au majorat fiecare tarifele pe care le percep pentru bunurile pe care le importă din cealaltă ţară până la peste 100%, după ce preşedintele SUA, Donald Trump, a revenit la Casa Albă la începutul acestui an, în ceea ce a devenit un război comercial total între primele două economii ale lumii, care a dat peste cap lanţurile globale de aprovizionare.
„Nu există nicio îndoială că tarifele creează perturbări în industrie. Multe companii au oprit producţia şi livrările către SUA ca urmare a tarifelor impuse pentru produsele din China. Susţinem apelul formulat de Asociaţia producătorilor de jucării vizând tarife zero la jucării”, a declarat directorul general de la Mattel, Ynon Kreiz.
În paralel, Mattel va face unele modificări la lanţurile sale de aprovizionare, în ideea de a reduce volumul de produse realizate n China care ajung în SUA. De exemplu, Mattel a început să majoreze producţia de jucării realizate în India şi care vor deservi piaţa americană, şi totodată a redirecţionat livrările din China spre clienţii internaţionali, a spus Kreiz.
Pe lângă China, Mattel importă produse precum păpuşile Barbie din Indonezia, Malayezia şi Thailanda, care au fost lovite şi ele de tarife vamale suplimentare din partea Administraţiei Trump la începutul lunii aprilie, pe care Trump a decis să le suspende timp de 90 de zile.
Mattel se aşteaptă ca tarifele lui Trump să îi majoreze costurile cu 270 de milioane de dolari în acest an, începând cu luna iulie, însă măsurile de compensare sunt aşteptate să contracareze în totalitate aceste costuri, a declarat directorul financiar Anthony DiSilvestro la o reuniune cu analiştii. De asemenea, compania va limita campaniile promoţionale pentru a putea reduce costurile şi totodată va majora ţinta de economii pentru acest an, de la 60 până la 80 de milioane de dolari.
Anterior, Mattel miza în 2025 pe venituri ajustate pe acţiune cuprinse între 1,66 şi 1,72 dolari precum şi pe o creştere netă a vânzărilor anuale cuprinsă între 2% şi 3%.