Într-o postare pe Facebook, analistul român Sorin Ionita a scris despre modul în care PNL ar fi finanțat campania prezidențială a lui Georgescu, subliniind mecanismul utilizat și implicațiile acestuia. Ionita a explicat că, în timp ce PSD a apelat la metode tradiționale de mobilizare a voturilor prin intermediul primarilor, PNL a optat pentru o abordare modernă, alocând sume considerabile pentru promovarea campaniei pe TikTok. El a menționat că Dan Motreanu a coordonat campania, iar firma Kensington a gestionat execuția acesteia.
Analistul a detaliat strategia utilizată pe rețelele sociale, în care s-au folosit mesaje indirecte, precum “echilibru și verticalitate”, pentru a promova ideea unui viitor președinte Ciucă. Mai mult, a observat că, odată ce aceste hashtaguri au devenit virale, s-au legat numele lui Georgescu de ele, iar strategia nu a fost suficient monitorizată pentru a preveni astfel de legături.
El menționează că această abordare nu a fost subtilă și a fost ușor observabilă, chiar și de organizațiile care nu aveau resursele PNL pentru a urmări impactul campaniei.
“Cu alte cuvinte, comanditarul (PNL) a turnat sume cu găleata într-o chestie pe care n-o înțelege, că oricum banii sunt de haram, iar executorul şi-a băgat picioarele în ei de indicatori de impact, dacă tot nu-i cerea nimeni să-i urmărească, fiindcă de ce-ai munci în plus dacă facturile se achită oricum? Fapt e că şi unul şi altul au tăcut ca porcul în păpuşoi în luna de zile care a trecut de la turul 1, deşi au văzut cum s-a dat ţara cu fundul în sus şi cum se căuta dujmanul pe sub paturi“, scrie Ioniță.
Analistul a sugerat că, în ciuda resurselor mari investite, PNL nu a reușit să înțeleagă și să gestioneze eficient campania, lăsând lucrurile să evolueze fără o supraveghere adecvată. El a făcut referire și la Kensington, compania responsabilă de campanie, care este înregistrată într-o zonă apropiată de sediul MAE român, menționând conexiunile și protecția de care beneficiază aceasta.
”La fel SRI, deşi a umplut conducerea PNL (şi PSD) cu masteranzi în securitate națională, l-a readus pe Hellvig în partid şi i-a plasat protejatul ca primar la Sectorul 1: nimeni n-a văzut, n-a știut, n-a monitorizat...registrul firmelor arată că Kensington e înregistrată pe Aleea Alexandru 30, adică practic lipită de sediul MAE, în zona aia specială de protecție de comunicații. Băieţi de băieţi, cum ziceam”, precizează Ioniță.
Analistul se arată îngrijorat față de nivelul de nepăsare și lipsă de responsabilitate al celor care au gestionat campania, menționând și implicarea Kensington, companie înregistrată într-o zonă aproape de sediul MAE român, ceea ce ridică semne de întrebare legate de legăturile dintre politică și securitatea națională.
Site-ul de investigații Snoop a dezvăluit că ANAF din România a descoperit că banii cheltuiți pentru una dintre campaniile pe Tik Tok despre care CSAT a spus că l-a promovat pe Călin Georgescu au venit de la PNL.
Este vorba despre campania „Echilibru și Verticalitate”, care apare și în documentele desecrtizate din CSAT, unde scrie că a fost creată pentru Călin Georgescu, fiind identică cu campania „frate pentru frate” derulată de Rusia în Ucraina.
Pe Telegram-ul Pro TV Chisinau găsiți imaginile, dar și știrile momentului din Moldova și din întreaga lume! Fii reporter Pro TV. Dacă ai surprins imagini care pot deveni o știre, ni le poți trimite pe Viber, Whatsapp sau Telegram la numarul 079400508.