Pentru ca pe timp de criza vanzatorii pot apela doar la emotiile clientilor, Peugeot a realizat o noua generatie a modelului 208 care se adreseaza mai degraba simturilor. Vorbim de o masina care a fost conceputa cu armele barbatilor pentru a place femeilor.

Tinta finala: femeile aflate in cautarea unei masini suficient de mici pentru a fi condusa in oras, totodata destul de spatioase pentru multe cumparaturi si destul chic pentru a atrage priviri. Îmbinarile caroseriei sunt impecabile acum, iar formele arata foarte-foarte bine. Noul 208 este cea mai frumoasa masina de clasa mica din lume - si nu exagerez. Designul reprezinta un punct de atac foarte sensibil in ceea ce-l priveste pe noul Peugeot. Silueta clasica de familie ramane nechimbata, insa blocurile optice frontale si posterioare tradeaza o directie feminina. Habitaclul reuseste sa ridice la rang de arta indrazneala in design.

Daca verisorul, Citroen C3 a ramas un model provocator prin formele sale hi tech, noul Peugeot este cea mai radicala aparitie din segmentul subcompact. Torpedoul este divizat in mai multe etaje iar culmea indraznelei o reprezinta ceasurile de bord care sunt ca o sapca, amplasate sus de tot.

Mai gasesti mici imperfectiuni daca plimbi mina prin locurile nevazute ale bordului, dar sa nu uitam ca vorbim de o masina din clasa B. Pozitia la volan este mult mai placuta, mai joasa decit la modelul precedent desi la prima vedere pare stranie. Asta pentru ca volanul este coborit jos de tot, practic pe genunchi.

Lucrul care nu-mi placea la modelul precedent era spatiul insuficient pentru picioarele pasagerilor din spate. Acest neajuns a fost inlaturat partial odata cu cresterea dimensiunilor. 208 este mai lung decit fostul model. S-a marit si portbagajul, ce-i drept doar cu 15 l, dar si asa este unul din cele mai mare din clasa.

Cea mai importanta inovatie la noul Peugeot o reprezinta motorul in 3 cilindri de 1,2 l volum. Puterea lui este de 82 CP. Poate nu pare mult dar, concurentii cu motoare de aceiasi cilindree ofera tot 80 CP doar ca sunt obtinuti cu ajutorul unei turbine. 208-ul este destul de usor, ceea ce il ajuta sa economiseasca carburant.

Suspensiile sunt setate pentru confort 208-le filtreaza bine denivelarile si nu scutura ca o caruta. Actuala generatie a devenit mai confortabila si ofera o tinuta de drum impecabila pentru o masina compacta. Desi masina cu motor in 3 cilindri nu este cea mai dinamica optiune.

Peugeot 208 nu este, poate, cel mai dinamic automobil pe care оl vei conduce vreodatг, dar e foarte frumos, are un interior cu aspect si materiale premium pentru o masina compacta, finisгri "a la VW" si este confortabil. Eu spun ca femeile si-l vor dori.