E anotimpul lungilor plimbari de seara iar bicicletele sunt solutia perfecta pentru amatorii unui mod activ de viata. Daca nu stiati, vehiculele pe doua roti sunt fabricate si la noi in tara. O intreprindere din Moldova a ajuns la ciclul de productie complet, reusind nu doar sa asambleze toate piesele, dar si sa produca pe loc anumite elemente. Multe dintre acestea sunt exportate in Italia, Polonia, Rusia, Romania si Kazastan.
Suntem in unica intreprindere din tara, unde se fabrica biciclete. Desi unele piese sunt importate de peste hotare, cadrul, furca si volanul sunt produse la noi. Totul incepe de la sudare.
Alexandru TANASI, SUDOR: “Un dispozitiv asa sa-l numim în care se fixeaza toate piesele, în care se pun unghiurile necesare, distantele, conform cerintelor.”
Odata sudat cadrul bicicletei trece pentru doua minute intr-un aparat unde este lustruit.
Alexandru TANASI, SUDOR: “Astfel, avem cadrul curatat si pregatit pentru etapa urmatoare.”
Piesele sunt vopsite, uscate, apoi trecute prin conveier, unde sunt supuse anumitor procese chimice, dupa care din nou sunt spalate. Urmeaza cuptorul, ce incalzeste elementele pana la o temperatura de 150 de grade Celsius. Mai tarziu componentele viitoarei biciclete sunt vopsite mecanizat cu pulbere.
Alexandru TANASI, SUDOR: “Atunci când iese de la vopsire, îti da senzatia ca este acoperita cu catifea.”
Pentru ca vopseaua cu pulbere sa se fixeze, elementele trec din nou in cuptor pentru 20 de minute. In final, componentele sunt gata pentru aplicarea de autocolante.
Natalia TABARET, ANGAJATA: “Cadrul se poate îndoi, se poate rupe, dar autocolantul ramâne."
Pentru stralucire si rezistenta, spre final se aplica lac. Acum totul este gata pentru asamblare.
Patricia PODOLEANU, REPORTER PRO TV: “Aici are loc întreg procesul de asamblare a bicicletelor. Toate componentele sunt închegate de cei 6 angajati, începând de la montarea rotilor pana la fixarea tuturor accesoriilor. Totul dureaza aproximativ 40 de minute Per bicicleta."
Bicicletele sunt gata. Compania are in total 15 angajati care indeplinesc mai multe sarcini. Cel care a fondat indreprinderea este ex-presedintele al Federatiei de Ciclism Andrei Cimili.
Andrei CIMILI, PROPRIETAR: “Circa 60 la suta din bicicletele din tara noastra sunt furate. Tara noastra ocupa o pozitie de lider având în vedere numarul de biciclete furate din Europa de Vest.”
Pretul bicicletelor variaza intre 3 si 9 mii de lei, in functie de model si categorie. Cei care inchireaza bicicletele din parcurile din capitala, trebuie sa stie ca pedaleaza productia autohtona.