In numai o ora, trei ursi au fost loviti joi seara, pe soselele din Sibiu, in doua accidente diferite. In primul caz, petrecut pe DN7, la Boita, Romania autoturismele care circulau cu viteza au ranit doi pui.

Publicat:02.11.2018, 16:44

Unul dintre ei a fugit, însa celalalt a ramas pe sosea si a fost izbit de un autocar, care l-a ucis. Putin mai târziu, pe autostrada A1, la Saliste, un TIR a lovit un urs de mari dimensiuni, care a disparut mai apoi pe câmp.

Cu doar un minut înainte de accident, animalul intrase în curtea Centrului de Întretinere si Coordonare al Companiei Nationale de drumuri, iar camerele de supraveghere l-au suprins în timp ce fugea, urmarit de câtiva câini.

Soferii implicati în aceste evenimente nu au patit nimic, însa masinile sunt usor avariate. Din luna august si pâna acum, 4 ursi au murit pe soselele din Sibiu, iar autoritatile nu reusesc sa rezolve problema.

“Aseara în jurul orei 21.30 am avut parte de un incident similar în Centrul de Întretinere si Coordonare Saliste. Un urs de mari dimensiuni a intrat în curtea noastra, a traversat-o si a iesit pe autostrada, unde a fost lovit de un TIR. Camionul a suferit avarii, dar ursul se pare ca nu a patit mare lucru si a fugit în directia orasului Saliste. Mai grav este ca în curtea CIC, unde se afla si sediul Politiei Autostrazi, erau în jur de 10 persone, dar din fericire cei mai multi nici nu au observat ce s-a întâmplat”, a declarat purtatorul de cuvânt al Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Brasov, Robert Elekes, citat de Agerpres.

Reprezentantul DRDP Brasov recunoaste ca nici gardurile electrice nu mai pot împiedica ursii sa traverseze autostrada A1, în judetul Sibiu.

“Acesta este si apelul nostru: este clar ca în judetul Sibiu este o problema cu animalele salbatice, iar situatia pare scapata de sub control. Suntem deja în faza în care niste garduri electrice nu rezolva situatia. Trebuie gasite solutii la sursa, adica animalele trebuie tinute în paduri de catre administratorii fondurilor de vânatoare. Ursul de aseara a patruns pe corpul autostrazii prin nodul Saliste, folosind bretelele de acces unde oricum nu vor exista garduri niciodata”, a mai precizat Robert Elekes.