Fiecare al doilea apel la 112 este fals, ceea ce inseamna ca pe zi, circa 7 mii de moldoveni fac glume iresponsabile la telefon. O spun operatorii serviciilor de urgenta care afirma ca o parte din cei care le distrag atentia sunt copii. Asa ca au mers astazi prin scoli ca sa indemne elevii sa se abtina de la astfel de distractii.
Elevii liceului Stefan cel Mare i-au primit astazi in vizita pe operatorii serviciului 112. Lectia a fost despre situatiile in care copiii trebuie sa solicite serviciul de urgenta.
Copiii au stat doar ochi si urechi, iar la final au povestit in ce cazuri au facut apelul de urgenta. Unii au recunoscut ca s-au tinut si de glume.
Patric este in clasa a doua si spune ca stie despre serviciul 112 si cand trebuie sa apeleze la acest numar.
PATRIC, ELEV: "Eu stiu ca serviciul 112 inlocuieste numerele 901, 902 si 903. Eu am aflat asta de la stiri, de la postul PRO TV."
"Personal ma indreptam spre locul de bastina a mamei mele, vad ca pe marginea drumului a izbucnit un incendiu in ograda unui om."
Tatiana Miron este operator la serviciul national. Sustine ca zilnic primeste o multime de apeluri false, iar cel mai des o fac minorii. Iar inainte ca sa trimita echipajul solicitat ii descoase cum stie mai bine, ca intr-un final sa-si dea seama daca e o urgenta sau o farsa.
Tatiana MIRON, OPERATOR 112: "Zilnic parvin la noi apeluri din diferite zone ale tarii, majoritatea din acestea sunt din pacate false sau chiar si abuzive. Mojoritatea sunt din partea copiilor minori, spre exemplu incendiu."
Recunoaste ca au fost si momente mai putin placute.
Tatiana MIRON, OPERATOR 112: "Sunt momente ca ne injura la telefon copii, atunci cand ne suna intentionat ne comunica o urgenta falsa."
Campania lansata in aceasta saptamana are scopul de a informa elevii cand trebuie sa apeleze serviciul 112, dar si ce risca daca o fac din gluma.
Incepand din luna iulie, toate apelurile de urgenta sunt receptionate doar la numarul 112. Pana in luna noiembrie au fost preluate doua milioane de apeluri din toata tara.