De la batai si injurii, lipsa locurilor de parcare din orasele Romaniei naste zi de zi situatii absurde, insa apogeul a fost atins in Brasov.
Acolo, un astfel de loc a fost adjudecat, în urma unei licitatii organizate de primarie, cu 30.000 de lei pe an. Proprietarul îl poate detine 5 ani, daca plateste regulat aceasta suma.
Cel care a oferit 30.000 de lei, la concurenta acerba cu un alt vecin, are la dispozitie 30 de zile sa achite suma, altfel locul de parcare va ramâne liber pâna la anul, când vor fi organizate alte licitatii.
Sorin Toarcea, purtatorul de cuvânt al Primariei Brasov: “Vorbim de o suma record ofertata, nu stiu daca se va plati, daca ne gândim ca e de 20 de ori mai mare decât ce a fost platit în acest an. De cele mai multe ori se liciteaza când doi vecini nu se înteleg sau vor sa îsi vada masina de pe geam.”
În schimb, un barbat a platit pentru un loc de parcare 2000 de euro atunci când si-a cumparat apartamentul. Suma poate urca însa pâna la 7000, în functie de dezvoltatorul imobiliar.
Dorin Graur, proprietar loc de parcare: “O trece în proprietate si nu mai mergi la licitatie. Sau sa fie certuri si alte nebunii. E parcarea mea, ti-o pune la notar, mergi si faci actele si totul e în regula.”
Si în Cluj este o criza acuta a locurilor de parcare. Pentru un loc privat de parcare, clujenii scot din buzunare chiar si 200 de lei pe luna, în timp ce pentru spatiile puse la dispozitie de catre primarie se plateste o chirie anuala de doar 65 de lei.
În Timisoara, ca sa poti parca regulamentar în zona centrala, e la fel de usor ca atunci când câstigi un premiu la loto. Sunt peste 165 de mii de masini înmatriculate în oras, însa numarul locurilor este cu putin peste jumatate.
Un tânar s-a trezit cu masina blocata si cu mesajul...“scuze”.
Sofer: “Chiar nu sunt locuri de parcare si dam o groaza de bani. Si nu ne pune la dispozitie suficiente locuri de parcare. Astept sa vina persoana respectiva si sa ma deblocheze.”
Altfel, ar fi fost nevoit sa sune la politie sau la ridicari auto.
Autoritatile spun ca, deocamdata, nu au construit niciun loc de parcare în zona centrala pentru ca nu dispun de terenul necesar.
Aceeasi situatie si în Arad.
Locatar: “Nu intereseaza pe nimeni unde parcheaza. Daca gaseste un loc liber, parcheaza, iar când vine gazda atunci este scandal.”
În Bucuresti, doar blocurile noi din zonele centrale sau semi-centrale au locuri de parcare în subteran.