Privatizarea intreprinderii de stat “Garile si statiile auto” nu a fost pe deplin justificata. Un audit al Curtii de Conturi arata ca institutia avea venituri mai mari decat cheltuieli, iar modernizarea putea fi posibila fara implicarea unui partener privat. Informatiile vor fi transmise Guvernului si Parlamentului.
Curtea de Conturi a cerut celor de la APP sa justifice de ce s-a optat pentru un parteneriat public-privat si nu s-au luat credite de la banci pentru modernizarea garilor.
Marina COVALI, MEMBRUL CURTII DE CONTURI: “Nu ati obtinut credite cu asa o situatie profitabila?"
Maria SINDILA, SEFA DIRECTIEI PARTENERIAT PP SI CONCESIUNI, APP: “Intreprinderea nu avea capacitatea sa faca aceste investitii, avea nevoie de 40 de ani pentru asta.”
Raportul va fi trimis Guvernului si Parlamentului, iar pe baza analizei ar urma sa fie luate masuri. In legislativ a existat o comisie de ancheta care a stabilit ca intreprinderea “Garile si Statiile Auto” ar fi fost privatizata fraudulos. In decembrie 2018, dupa un concurs cu un singur participant, Agentia Proprietatii Publice a dat in concesiune toate garile si statiile auto din Moldova firmei „Garile Auto Moderne”, pentru o perioada de 25 de ani.