Consumatorii care constată neconcordanțe între factura la gaze și indicațiile reale ale contorului pot solicita verificare datelor. Despre asta, a anunțat astăzi, Energocom.

Potrivit Energocom, procesul de citire a contoarelor și transmiterea datelor de consum către furnizor este reglementat și realizat de Operatorul Sistemului de Distribuție (OSD) cum ar fi „Chișinău-Gaz” SRL, „Bălți-Gaz”SRL, „Cahul-Gaz”SRL etc. 

Conform reglementărilor în vigoare, furnizorul emite facturile pe baza datelor transmise de OSD, care are responsabilitatea citirii și verificării contoarelor.

„Înțelegem că situațiile legate de facturarea consumului de gaze pot crea neplăceri și disconfort. Vă asigurăm că suntem aici pentru a vă oferi suportul necesar și pentru a vă explica procesul în mod transparent”, se arată în mesajul instituției.

Totodată, responsabilii mai soun că, în anumite cazuri, citirea nu este posibilă (de exemplu, lipsa accesului la contor), ceea ce poate genera diferențe între consumul real și cel reflectat pe factură: „Conform Regulamentului nr. 113/2019, citirea contoarelor și transmiterea datelor este responsabilitatea exclusivă a OSD-ului. În cazul unor neconcordanțe, OSD-ul verifică și recalculează consumul, dacă este necesar”.

De asemenea, în mesaj se mai arată că dacă consumatorii observă diferențe între consumul indicat pe factură și cel de pe contor, sunt rugați să comunice situația: „Noi colaborăm direct cu OSD-ul pentru a semnala aceste neconcordanțe și pentru ca datele să fie corectate în luna următoare sau în facturile viitoare, astfel încât consumul să corespundă realității”.

Mai exact, 

- Contactați operatorul de distribuție pentru verificări tehnice și corectarea eventualelor erori.

-Permiteți accesul pentru înlocuirea echipamentului de măsurare, dacă acesta și-a depășit termenul de valabilitate sau nu a putut fi citit.

Astfel se va asigura o măsurare corectă și o facturare conformă cu consumul real.