Într-o postare pe Facebook, cei de la Energocom au informat astăzi consumatorii despre transmiterea corectă a datelor. Specialiștii au enumerat mai multe modalități de a transmite indicii contorului. 

Potrivit Energocom, citirea datelor contoarelor pentru luna noiembrie, se desfășoară de către Operatorii Sistemului de Distribuție în perioada 25 noiembrie – 5 decembrie.

Specialiștii recomandă să asigurăm accesul reprezentanților pentru a citi datele contorului sau să transmitem indicii la timp. 

„Astfel, factura va reflecta consumul real, se vor evita calculele estimative și se vor exclude erorile și recalculările.” menționează cei de la Energocom.

Consumatorii pot transmite indicii:

  • - prin intermediul platformei Internet Banking;
  • - la numărul unic de telefon 1304 și/sau 1305 al serviciului „Call-Centru”;
  • - prin intermediul aplicației Telegram Chat-bot – https://t.me/indicii_contorului_de_gaze_bot, pentru consumatorii din mun. Chișinău;
  • - în Cabinetul personal accesînd pagina web: my.energocom.md sau aplicația mobilă energom (disponibilă în App Store și Google Play)
Indicații cum transmitem datele contorului în aplicație
Indicații cum transmitem datele contorului în aplicație/ Facebook/Energocom

Peste 30 de mii de consumatori au fost afectați de facturi eronate la gaz , iar problema s-a repetat în ultimele trei luni, ceea ce ridică semne de întrebare și bănuieli că nu ar fi o simplă eroare. Autoritățile însă nu oferă explicații clare și nu sunt suficient de transparente. Explicația lor este că s-au făcut erori la colectarea datelor sau că, în unele situații, operatorii nu au avut acces la contoarele din locuințe, ce ar fi putut crea această diferență dintre consumul real și cel reflectat în factură. Responsabili de colectarea datelor sunt operatorii Chișinău-Gaz, structură care aparține Moldovagaz. Reprezentanții acesteia nu au venit cu un comentariu, iar la telefon nu ni s-a răspuns pentru a primi explicații despre erorile produse. Ministerul energiei a comentat vag subiectul, precizând că a organizat o ședință cu instituțiile responsabile și că până la sfârșitul acestei săptămâni operatorii vor ajusta facturile, astfel încât acestea să reflecte consumul real. Energocom susține că dacă un consumator a achitat o sumă mai mare decât consumul real, diferența va fi trecută ca avans și va fi scăzută din facturile următoare.