Se mai intampla. Asta spune fostul director al Air Moldova, Mircea Maleca, care ia apararea institutiei pe care a condus-o 2 ani. El afirma ca intarzierile din ultima perioada nu reprezinta o problema si ca presa mediatizeaza doar retinerile curselor Air Moldova. In cadrul unui offline public organizat aseara, Mircea Maleca a vorbit despre motivele intarzierilor si a mentionat ca de fiecare data ar putea fi vorba despre aceeasi aeronava.

Mircea MALECA, DIRECTOR AAC: ”Au fost cateva intarzieri, foarte dur mediatizate, dar ca randament de punctualitate este destul de inalt, 93%, e mult peste nivelul mediu al industriei. E parte a industriei, se intampla, retineri, anulari, ele au fost in sezonul pic, cand flota si orarul sunt incarcate. Asta a fost, din pacate se mai intampla.”

La o luna de la cazul cursei Chisinau-Bologna, care a intarziat cu aproape 31 de ore, aflam noi motive ale retinerii.

Mircea MALECA, DIRECTOR AAC: ”Acolo a fost o defectiune tehnica si in plus, a fost lipsa de echipaj. In plus, era o nava aditionala care statea pe pista, dar din lipsa de echipaj, n-am putut s-o substituim. Si asta a dus la aceea ca trebuia sa facem retinerea.”

Iata ce spunea atunci ministrul Transporturilor.

Iurie CHIRINCIUC, MINISTRUL TRANSPORTURILOR: "La decolare au depistat o defectiune tehnica. Era nevoie de timp. Intre timp aduce o alta nava, care la decolare depisteaza ca au gasit o pasare la unul din motoarele navei. Era nevoie de timp. Vine alta nava, care deja la aterizare a nimerit o piatra la motor si iarasi a avut nevoie de timp. Iata tot aceste necazuri, s-a intamplat ce s-a intamplat."

Mircea MALECA, DIRECTOR AAC: ”AIR Moldova a dat deodata motiv ca a fost o defectiune tehnica. Deja cum a iesit din situatie ministrul, o pasare, o piatra, a fost cu totul alte aeronave. Acolo a fost sistemul de conditionare.”

Mai mult, fostul director al AIR Moldova da de inteles ca pasagerii au mintit atunci cand au spus ca nu li s-a acordat mancare si cazare.

Mircea MALECA, DIRECTOR AAC: ”Dupa 2 ore sa da apa si mancare rece, dupa 4 ore se da mancare calda, dupa 6 ore se da cazare. Altceva ca nu toti doresc, accepta. Cineva se sparie, cineva crede ca va fi inselat si dupa asta iese la mass-media si spune alte lucruri.”

Radu BEZNIUC, VICEDIRECTOR AAC: ”Cati pasageri au depus plangeri la AIR Moldova. Din numarul total, daca au fost 10 oameni. Da, este necunoasterea subiectului unde sa ma adresez.”

Acum o saptamana cursa Chisinau-Verona a intarziat cu aproape 3 ore dupa ce capitanul a decis ca nava sa se intoarca la sol pentru o verificare suplimentara.

 Mircea MALECA, DIRECTOR AAC: ”Se verifica noaptea, ziua nu sunt verificate. Pilotul face un checklist, daca nu se alarmeaza niciun indicator, toti cred ca aeronava e asigurata. Pe parcurs poate ceva sa se mai intample si cand se pornesc motoarele poate sa mai fie ceva de verificat, dar deja cu pasagerii la bord.”

Compania Air Moldova detine 4 aeronave si inchiriaza altele 3. Nu se stie deocamdata daca e vorba despre acelasi avion cu probleme.

Mircea MALECA, DIRECTOR AAC: ”E greu sa va spun, dar ar fi posibil sa fie aceeasi aeronava, dar asta e normal, asta se intampla, aeronava chiar daca are defect tehnic, ea se repara si zboara mai departe. Fix aceeasi cum se sparge o roata la masina si masina merge m departe.”

Fostul director al Air Moldova, actual sef al Autoritatii Aeronautice Civile, asistat de vicedirectorul institutiei, care este si consilier al prim-ministrului, au spus aseara ca problema nu este la Air Moldova, ci in faptul ca presa mediatizeaza doar intarzierile curselor operate de companie. 

Radu BEZNIUC, VICEDIRECTOR AAC: ”Se creeaza impresia ca in RM toate zborurile care se executa, sunt numai zboruri AIR M si toate anularile sunt numai AIR M. Adevarul e altu daca ne uitam la statistica. Recenta debarcare a pasagerilor pe cursa Austrian nimeni nu a mediatizat-o.”

Mircea MALECA, DIRECTOR AAC: ”Nu se compara ca AIR Moldova face 700 de curse pe luna, 800, si alta companie care face 15-20..Daca coeficientul mediu pe industrie e 85-86, AIR M are 92-93, cum se va schimba? 99-100?”

Mircea Maleca a fost director la Air Moldova 2 ani, din 2013 pana in 2015. Acum 3 saptamani a fost numit director al Autoritatii. Desi in Acordul de Constituire al AIE 3 scrie negru pe alb ca Autoritatea Aeronautica Civila a revenit Partidului Democrat, Mircea Maleca spune, zambind, ce-i drept, ca nu are legatura cu vreun partid.

 Mircea MALECA, DIRECTOR AAC: ”Eu sunt apolitic. Am vrut sa incerc, a fost propunerea si am acceptat-o.”