Ca urmare a unei puternice pozitii tehnologice si a competentelor de gestionare a crizelor, Grupul Dyninno (denumirea prescurtata de la Dynamic Innovations) a reusit sa-si dezvolte pozitia pe piata in ciuda crizei extinse din sectorul turistic.

Publicat:03.06.2021, 10:02

In anul 2020, sectorul turistic a fost puternic afectat de pandemie. Cu toate acestea, Grupul Dyninno, care dezvolta platforme si servicii online inovatoare, a reusit, in aceasta perioada agitata, sa-si creasca cota pe piata mondiala. Infiintat in anul 2004 in San Francisco, Grupul a devenit o corporatie multinationala care valoreaza milioane de dolari si care ofera produse de calatorie si financiare cu un inalt nivel tehnologic, avand sedii in mai multe tari, inclusiv Moldova.

„Grupul Dyninno aplica cunostinte aprofundate in domeniu si o infrastructura tehnologica de ultima ora – de la cercetarea de varf si dezvoltarea de software pana la cei mai recenti algoritmi si inteligenta artificiala. Angajatii si agentii nostri beneficiaza de formare continua pentru a ne asigura ca clientii din intreaga lume au parte de servicii personalizate in propria lor limba, totul cu o abordare umana - explica fondatorul si Presedintele Consiliului Consultativ al Grupului Dyninno, Alex Weinstein. – Fata in fata cu incertitudinea, oamenii vor sa fie ascultati. Specialistii nostri sunt foarte atenti la nevoile clientilor si au cele mai noi informatii privind diferite produse turistice. Atunci cand totul se schimba atat de rapid, posibilitatea de a contacta un expert care te poate ajuta sa-ti rezolvi problemele devine, indiscutabil, esentiala – indiferent daca vorbim despre calatorii nationale sau in strainatate, cereri de informatii sau anulari de zboruri, sau pur si simplu cautarea unor preturi accesibile pentru biletele de avion – chiar si cele mai mici detalii conteaza. Cred ca abordarea noastra in asistenta acordata clientilor – rapida, de inalta calitate si personalizata in functie de nevoile individuale ale acestora – devine noul standard in domeniu. Dovada o reprezinta a 20-a aniversare a portalului nostru de vanzare de bilete de avion, asaptickets.com."

Pe masura ce pandemia se domoleste si restrictiile de calatorie sunt ridicate incet-incet, compania intentioneaza sa se concentreze pe o categorie speciala de clienti — expatriati, liber profesionisti si imigranti. Scopul principal al acestei abordari este de a le fructifica potentialul printr-o combinatie unica intre prezenta internationala a acestora si competentele lingvistice. De exemplu, in Moldova, piata fintech este inca destul de slab dezvoltata: nu exista inca acces la Apple Pay sau Google Pay. Totodata, un numar tot mai mare de imigranti necesita un mod rapid si convenabil de transfer a banilor acasa. „Produsele, serviciile si infrastructura noastra nu doar conecteaza cumparatorul cu vanzatorul, ci creeaza si o oportunitate unica in oferirea de servicii aditionale, produse personalizate si continut unic", explica Alex Weinstein. - Competentele profesionale si cele mai moderne tehnologii, inclusiv inteligenta artificiala, ne ajuta in acest sens. Ca exemplu al capacitatii noastre de a ne adapta la mediul extern si de a le oferi clientilor cele mai bune servicii de pe piata, este suficient sa amintesc faptul ca doar in anul 2021, cand restrictiile epidemiologice sunt inca in vigoare, am reusit sa revenim la 87% din volumul nostru de vanzari din 2019".

Alex Weinstein s-a nascut la Chisinau si a emigrat cu familia sa in Statele Unite ale Americii in anul 1989. Un pionier al tehnologiei, cu un puternic spirit antreprenorial, si-a pus in minte sa revolutioneze sectoarele financiar si turistic. Dyninno s-a dezvoltat dintr-un birou mic cu un singur angajat intr-o corporatie multinationala cu peste 4.500 de angajati in 14 sedii din intreaga lume. Sediul Dyninno din Chisinau este unul dintre cele mai mari: pana la o mie de persoane pot lucra intr-un spatiu de 3.300 mp.

„Am deschis un sediu in orasul meu natal, Chisinau, in anul 2007. A fost al treilea dupa San Francisco si Riga. La inceput doar sapte oameni lucrau acolo, dar sediul a evoluat rapid si a necesitat dezvoltare activa" - spune Alex Weinstein.

Compania crede ca Moldova este o destinatie cu un ridicat potential economic. In fiecare an, peste 16.000 de tineri specialisti isi termina studiile, peste 25.000 de specialisti lucreaza in sectorul IT si alti 18.000 in sectorul financiar. Dyninno crede ca oricine isi pot atinge potentialul in Grupul Dyninno, datorita sistemului unic de conducere, moralului, dezvoltarii talentului si culturii internationale.

„Mii de profesionisti talentati emigreaza din Moldova in fiecare an, dar le putem oferi oportunitatea de a-si atinge potentialul adevarat aici, la Dyninno. De asemenea, nu trebuie sa uitam ca in fiecare an intra in tara mii de imigranti, si avem convingerea ca experienta internationala a acestora poate fi la ea acasa in compania noastra - spune Alex Weinstein. - Recunoastem categoric potentialul Moldovei. Tinerii de aici au o educatie solida si vorbesc limba engleza. Dyninno le ofera specialistilor nu doar un venit decent, ci si conditii de evolutie profesionala si dezvoltarea carierei. Fiecare angajat are un plan de dezvoltare al carierei, oportunitatea de transfer si lucru in oricare dintre sediile noastre internationale. De exemplu, un angajat din Chisinau s-a mutat la Riga pentru a conduce activitatile operationale ale diviziei fintech din mai multe tari. In total, compania are 14 sedii globale - in Moldova, Letonia, Columbia, India, Regatul Unit, Statele Unite ale Americii, Canada, Egipt, Azerbaijan, Romania, Rusia si Filipine."

Grupul Dyninno sprijina interactiunea activa si munca de echipa. Atat angajatii cu norma intreaga cat si agentii isi impart cunostintele, abilitatile si experienta cu colegii. Totodata, toti isi dezvolta independenta, invata sa ia decizii si sa stabileasca prioritati intr-un mediu cu sarcini simultane, si sa evalueze eficienta proceselor actuale in cresterea satisfactiei clientilor. Salariul mediu al unui specialist care lucreaza la sediul din Chisinau incepe de la 1000 $ pe luna. Totodata, agentii pot lucra atat de la sediu, cat si din confortul propriei locuinte. In ceea ce priveste munca la domiciliu, trebuie sa mentionam ca abilitatile de munca la distanta au devenit inca una dintre avantajele noastre competitive in timpul pandemiei.

In anul 2021, Dyninno intentioneaza sa lanseze cel mai recent sistem de gestionare a capitalului uman - SAP SuccessFactors. „Ne mandrim ca suntem primii din Moldova care adopta un sistem de gestionare a personalului atat de complex si de avansat, si credem ca ne va ajuta specialistii sa-si atinga intregul potential", spune Alex Weinstein. - „Trebuie sa facem tot ce ne este cu putinta pentru a ii oferi echipei noastre o experienta cu adevarat internationala. In plus, lucram activ pentru a ne asigura ca partenerii si colegii nostri din toate sediile si tarile respecta o cultura corporatista comuna. Toti cei din compania noastra au in comun aceleasi valori: responsabilitate, perseverenta, auto-organizare, dorinta de dezvoltare profesionala, orientarea catre client si spiritul de echipa. Acest lucru ne permite sa ne conectam cu colegii din lumea intreaga."

In prezent, sediul din Moldova al Grupului Dyninno este implicat in toate cele trei domenii de activitate ale companiei:

Dyninno Travel, reprezentata de International Travel Network sub marca inregistrata "ASAP Tickets". Divizia ofera servicii de calatorie personalizate pentru milioane de clienti din 50 de tari in peste 10 limbi.

Dyninno FinTech ofera produse si servicii de inalta tehnologie, moderne, care pot raspunde nevoilor financiare ale clientilor persoane fizice si juridice.

Dyninno EnterTech ofera o platforma convenabila prin care milioane de actori si modele pot colabora cu cele mai mari studiouri cinematografice din lume.

In anul 2019, Grupul Dyninno a incheiat un parteneriat cu o companie IT din Moldova - Data Analysis And Processing SRL, care este rezidenta a Moldovan IT Park si este specializata in prelucrarea, analizarea si administrarea bazelor de date ale companiei la scara mondiala. In 2021, compania intentioneaza sa deschida un al doilea sediu in Moldova cu o suprafata de 1300 mp pentru a continua dezvoltarea infrastructurii sale IT.

*Acest articol este un produs comercial.