Conservat sub o caseta din sticla ca si cum ar fi o mare comoara, un hamburger cu cartofi prajiti arata inca destul de bine: la 10 ani dupa momentul cumpararii sale.

Conservat sub o caseta din sticla ca si cum ar fi o mare comoara, un hamburger cu cartofi prajiti arata inca destul de bine: la 10 ani dupa momentul cumpararii sale.

Utilizatorii de internet pot sa urmareasca in direct “agonia” unuia dintre ultimii burgeri vanduti de grupul McDonald’s in Islanda inainte de plecarea din tara a acestui lant de magazine fast-food in timpul crizei financiare, informeaza AFP.

In 2009, lantul american, care venise in Islanda cu 16 ani mai devreme, a decis sa-si faca bagajele din cauza prabusirii economiei nationale a tarii, care s-a scufundat timp de multi ani in marasm si a devenit, intamplator, unul dintre rarele state ale Europei de Vest ramase fara niciun magazin McDonald’s.

Pe 31 octombrie 2009, chiar inainte de inchiderea celor trei restaurante ramase inca in functiune, Hjortur Smarason a cumparat un meniu si l-a pus imediat sub un clopot din sticla, potrivit Agerpres.

“Am decis sa il cumpar pentru valoarea istorica pe care il reprezenta”, a explicat pentru AFP acest director de comunicare al unei companii specializate in turismul spatial. “Auzisem oameni care spuneau ca produsele McDonald’s nu se descompun niciodata, asadar voiam sa verific si sa ma lamuresc”, a adaugat el.

Expus mai intai in garajul lui, hamburgerul cu cartofi prajiti a fost prezentat apoi la Muzeul National al Islandei si intr-un han din Rejkjavik. El este expus in prezent ca o opera de arta la Snotra House, o pensiune din Thykkvibaer, un oras din sudul Islandei.

“Oameni din lumea intreaga fac in mod special un ocol pentru a veni aici (...) mai ales pe timpul verii, pentru a vedea hamburgerul”, a declarat amuzat Sigurdur Gylfason, proprietarul pensiunii.

Este vorba despre o campanie de marketing de succes, cu atat mai mult cu cat descompunerea lenta a hamburgerului cu cartofi prajiti poate fi urmarita in direct pe internet gratie unei camere video ce a fost plasata in interiorul casetei de sticla (https://snotrahouse.com/last-mcdonalds/).

Proprietarul pensiunii afirma ca site-ul respectiv are pana la 400.000 de accesari zilnice.

Contactati de jurnalistii de la AFP, reprezentantii McDonald’s au precizat ca grupul american nu intentioneaza pentru moment sa revina in Islanda.

Sursa: