An negru pentru aviatia civila, lovita de o noua tragedie, a treia, in numai o saptamana.
2014 va ramane in istoria aviatiei civile drept un an "blestemat" dupa ce s-au inregistrat peste 700 de decese din cauza accidentelor aviatice, relateaza Le Figaro. Cu toate acestea specialistii sustin in continuare ca avionul ramane cel mai sigur mod de transport.
Seria dezastrelor aviatice din 2014 a cunoscut in aceasta saptamana trei evenimente care au socat lumea intreaga: doborarea cu o racheta a unui Boeing Malaysia Airlines pe 17 iulie in estul Ucrainei a facut 298 de victime, prabusirea unui ATR 72-500 al TransAsia Airways a cauzat cel putin 48 de morti, pe 23 iulie, in Taiwan, din cauza vremii nefavorabile. La acestea se adauga prabusirea, din cauze inca necunoscute a unui aparat MD 83 operat de Air Algerie in Mali, tragedie in care au pierit 116 pasageri. In total 462 de morti. Asta fara cea de-a doua catastrofa aviatica a anului: zborul MH370 Malaysia Airlines, disparut de pe radare fara urma pe 8 martie si de negasit pana in prezent, a mai facut alte 239 de victime. Daca mai adaugam alte accidente aviatice mai mici petrecute in ultimele luni in Nepal, Kenya, Nigeria, Zambia sau Sudan, numarul celor ucisi in cursele aeriene se ridica la peste 700 de victime, mai mare decat in 2013 (210 decese) sau 2012 (414 decese). Potrivit Asociatiei Internationale de Transport Aerian media victimelor cauzate de accidentele aviatice este de 517 decese pe an.
In mod paradoxal, avionul ramane cel mai sigur mijloc de transport, sustin specialistii. In 2013 a avut loc un accident la 2.4 milioane de zboruri. Contrar masinii care face mult mai multe victime pe an la nivel mondial, fiecare accident de avion are o dimensiune spectaculoasa, internationala si se produce intr-un mediu - cerul - care nu este natural fiintei umane.
Cele 3 accidente din aceasta saptamana fac din iulie una dintre cele mai negre luni din istoria aviatiei civile. "Numarul accidentelor fatale petrecute in acest an este sub media ultimilor 10 ani, insa numarul deceselor este unul mare din cauza a doua accidente care au fost si puternic mediatizate" a explicat Harro Ranter, presedintele Aviation Safety Network care descrie 2014 "drept cel mai sigur an din istoria aviatiei moderne".