Milioane de americani si-au incheiat ziua recunostintei in magazine. Pentru prima oara unele dintre marele lanturi au dat inca de ieri startul la Black Friday, ziua cu cele mai mari reduceri din an. Studiile arata ca anul acesta clientii intentioneaza sa cheltuiasca mai mult decat anul trecut.

O multime de cumparatori au navalit aseara in celebrul Macy's din New York. Este unul dintre magazinele care au decis sa "fure startul" si sa inceapa mai devreme ziua reducerilor. In alte locuri, sute de amatori de lucruri ieftine si-au petrecut o buna parte din Ziua Recunostintei la cozi, in locul traditionalei mese cu familia si prietenii.

“Sunt aici de la 4 dimineata...”

Ca sa treaca mai repede timpul, unii si-au gasit ocupatii artistice. 

Pe toti ii ambitioneaza reducerile de 80% la electronice, haine, cosmetice si jucarii.

„Au lucruri mai ieftine, e bine sa faci cumparaturile de Ziua Recunostintei.”

RICHARD BARRY, REPREZENTANT DE MAGAZIN: “Suntem încântati ca parintii sunt dispusi sa cheltuiasca. Vor cheltui mult pentru copii, de acum si pâna la Craciun.”

La fel de adevarat este ca unii dintre ei vor sa evite inghesuiala din magazine si prefera sa comande online. Comerciantii se asteapta la un volum de vanzari extraordinar si, implicit, la castiguri record. Anul trecut, Vinerea Neagra a adus incasari de peste 12 miliarde de dolari.