Se vor face modificari majore in aspectul si in functionarea Facebook. Reteaua va avea un design mai putin incarcat, cu mai putin albastru, si va fi mai rapida, promite fondatorul Mark Zuckerberg. De asemenea, News Feed-ul de la Facebook isi va pierde din importanta. In schimb, platforma va pune accent pe comunicarea privata. La toate acestea se adauga si un canal de cumparaturi.
„Pe masura ce lumea devine mai mare si mai conectata, avem nevoie de intimitate mai mult ca niciodata. De aceea, cred ca viitorul va fi privat. Acesta este urmatorul capitol pentru serviciile noastre. Vom da posibilitatea miliardelor de oameni din toata lumea sa poarte cele mai personale conversatii fara sa-si faca griji ca hackerii, guvernele sau chiar noi putem vedea ce discutati”, a declarat Mark Zuckerberg.
„Am construit o noua aplicatie pentru desktop, pentru conversatii in scris si video. Numim aceasta varianta FB5. Pune un accent mult mai mare pe comunitati si le da un rol la fel de important ca si prietenilor. Iata cum va arata! Aplicatia va avea un design mult mai curat, grupurile private vor fi in centrul experientei. De asemenea, refacem site-ul Facebook complet, de la zero, il reproiectam pentru a fi mai rapid si mai simplu”, a explicat fondatorul celei mai populare retele sociale.
„Cred ca daca vom construit un serviciu complet criptat, interoperabil, avand private toate modurile prin care oamenii interactioneaza, atunci vom aduce lumii o contributie importanta”, a punctat Zuckerberg.
Schimbarile vin dupa un an 2018 dificil, in care reteaua sociala a fost intens criticata pentru modul dezastruos in care a gestionat datele personale ale celor peste 2 miliarde de utilizatori.
Grupurile de discutii, cel mai important element al noii versiuni
Grupurile vor deveni cel mai important element al noii versiunii de Facebook. Pictograma care faciliteaza accesul la grupuri va fi plasata in centrul barei de butoane pentru a fi mai usor accesibila si pentru a incuraja folosirea grupurilor de discutii. Acestea vor beneficia de o sectiunea similara newsfeed-ului, care va afisa cele mai interesante postari din grupurile pe care utilizatorul le acceseaza cel mai frecvent. Conform celor de la de la Facebook, peste 400 de milioane de utilizatori ai retelei sociale fac parte din cel putin un grup de discutii pe un topic pe care-l considera important.
Atentie speciala pentru evenimente
De o atentie speciala se bucura si partea de evenimente a retelei sociale, considerata al doilea punct de focus al update-ului, dupa grupurile de discutii. Facebook vrea ca noua sectiune de evenimente sa fie locul pe care utilizatorii il acceseaza prima oara atunci cand sunt in cautarea unor evenimente care se desfasoara in apropiere.
Aceasta sectiune organizeaza evenimentele in functie de locul in care se desfasoara si de data la care au loc, putand fi usor gasit in cadrul unui calendar intuitiv. Domeniile de interes si prietenii care participa sunt alte doua elemente pe baza carora vor fi afisate evenimente noi.
Noul design elimina albastrul traditionalul din partea superioara a aplicatiei, care este acum mult mai alba. De asemenea, spun cei de la Facebook, aplicatia ar trebui sa fie si mult mai rapida dupa ce a suferit un nou proces de optimizare.