Acum 2 ani mai toti politicienii de la guvernare ne convingeau ca ideea de concesionare a Aeroportului este cea mai buna, iar astazi dau inapoi. Democratii, al caror coleg de partid, Valeriu Lazar a sustinut cel mai inflacarat concesiunea, spun astazi ca cei de la guvernare trebuie sa-si asume acest esec. Iar ministrul Transporturilor de atunci, liberalul Anatol Salaru, care a votat pentru concesionare, spune astazi ca ideea n-a fost tocmai una buna.

Publicat:28.08.2015, 14:55


Anatol SALARU, EX-MIN. AL TRANSPORTURILOR, MIN. APARARII: ”Cand eram ministru am fost pentru concesiune, am zis ca orice instituie care aduce pierderi trebuie concesionata pt ca administratia privata e mai bun, dar nu s-a concesionat liber si deschis. Au fost invitate la licitatie doar firmele care trebuiau sa castige.


Concesionarea aeroportului a fost votata prima data de guvernul Filat, care era in demisie. Anatol Salaru, care era atunci sef la Transporturi, ar sustine astazi idea rezilierii contractului.


SINCRON: Anatol SALARU, EX-MIN. AL TRANSPORTURILOR, MIN. APARARII: ”Banii erau in aeroport, nu vad necesitatea unui investitor care din banii mei vine si modernizeaza. Daca va fi reziliat, va fi foarte bine.”


Dupa ce acum 2 ani ministrul Economiei de atunci, democratul Valeriu Lazar sustinea sus si tare ca nu poate fi solutie mai buna decat concesionarea, astazi colegii sai de partid recunosc... ideea s-a dovedit a fi un esec.


Andrian CANDU, PRESEDINTE PARLAMENT: ”Ca sunt esecuri, ramane sa fie analizata situatia. Faptul cum se folosesc banii, de unde sunt, trebuie investigat si sa fie luate masuri. Guvernarea trebuie sa-si recunoasca esecurile.”


Iata cum incerca insa in 2013 Andrian Candu sa-si convinga colegii din opozitie de beneficiile acestei decizii.


3 octombrie 2013
Andrian CANDU, PRESEDINTE PARLAMENT: „Practica internationala si expertiza consultantilor au aratat, ca cea mai buna solutie pentru a atrage investitii, este concesiunea. Pe cei care striga sus si tare si fac speculatii pe seama concesiunii, îi întreb, vreti sa nu mai avem aeroport international în Chisinau? Pentru voi nu conteaza securitatea pasagerilor si a aeronavelor?”.


Marian Lupu, doctor in Economie si care a fost 2 ani ministru al Economiei, refuza sa-si spuna parerea. Astazi el se pare ca a uitat ca are studii in domeniu.


Marian LUPU, LIDER PD: ”Daca as fi fost economist si expert independent, ma dadeam cu opinia. Nu sunt pe aceasta pozitie, sunt parlamentar, am o pozitie oficiala. Trebuie sa se actioneze conform legii si interesului tarii. Este un subiect la care nu ar trebui sa ma lansez in speculatii politice. Pe mine ma intereseaza doar economic, financiar. Nu ma intrebati pe mine ce trebuia sau nu trebuia...”


Iar socialistii, ca de obicei, nu cred in bunele intentii ale puterii.


Igor DODON, LIDER PSRM: ”Mi-aduc aminte in primavara nemultumirea oamenilor era la nivel inalt, guv a cedat publicand raportul Kroll si arestandu-l pe shor, acum cand nemultumirea e la nivel inalt se arunca praf in ochi cu rezilierea contrcatului. Nu vor rezilia pt ca tot ei au fost implicati.”


La inceputul saptamanii premierul Valeriu Strelet a anuntat ca Guvernul intentioneaza sa rezilieze contractul cu Avia-Invest, companie, care gestioneaza acum aeroportul pentru ca aceasta nu ar fi investit surse proprii in modernizarea, ci banii generati de aeroport. Asta desi in 2013 insusi Strelet era convins ca idee mai buna decat concesionarea nu exista. Intr-o luna o comisie creata luni va spune clar cum si daca va fi reziliat contractul cu aceasta companie. Nu se stie deocamdata daca statul va plati penalitati pentru aceasta procedura. Cei de la Avia-Invest spun ca au respectat prevederile contractului de concesiune.