Fostii soferi de pe ruta de autobuz 23 din Chisinau acuza Primaria ca vrea sa duca pana la faliment Parcul Urban de Autobuze. Oamenii au fost trecuti sa munceasca pe alte itinerare dupa ce ruta 23 a fost preluata de catre o interprindere privata. Soferii si taxatoarele afirma ca autobuzele de pe noile rute circula goale si nu aduc profit. Ei cred ca acesta ar fi primul pas dintr-un plan de trecere a Parcului Urban de Troleibuze in maini private.
Vladimir STELEA, FOST BRIGADIER RUTA 23: “S-a distrus cea mai buna ruta din parc si din oras si au deschis doua rute nerentabile, ardem cate 100 de litri de motorina pe zi si ducem pasageri de 100 de lei. Telul principal este ca pana in primavara sa distruga parcul.”
Fostii soferi si taxatori ai rutei 23 povestesc ca au aflat despre faptul ca nu mai lucreaza aici in ziua in care ruta a fost preluata de o interprindere privata. Oamenii au fost transferati la rutele nou aparute, 19 si 26, unde autobuzele circula practic fara pasageri.
“Am lucrat bine, normal, si brusc ne-au rupt si ne-au zis, voi de maine nu mai lucrati. Cineva ne musca asa din parti si va ramane asa o bucatica din noi si vom ramane pe drumuri.”
“Daca un autobuz la ruta 23 aducea un profit de cateva mii de lei pe zi acum noi castigam in jur la 300 de lei.”
“Parcul de autobuze se tinea mai mult pe ruta 23, ruta 23 aducea un profit enorm. Sigur ca va influienta asupra salariului pentru ca parcul deja nu mai aduce venitul care il aducea pana acum si rand pe rand daca se vor prelua rutele profitabile noi ramanem fara lucru”
Drept argument ca cineva urmareste distrugerea si preluarea Parcului de Autobuze soferii sustin ca de 9 ani primaria nu a facut nicio investitie in el.
Iacob CAPCELEA, SEFUL PARCULUI DE AUTOBUZE: “La noi in situatia este asa ca nu poti exclude nimic cu certitudine. Luand in consideratie starea materialului rulant la ziua de astazi la interprindere, 80 sau chiar 85 la suta, necesita a fi schimbate. Daca consilierii, primaria are nevoie de parcul de autobuze, ar fi necesar sa se intoarca putin cu fata la noi si sa ne permita dezvoltarea. ”
“Piese nu aduc, tehnica nu aduc, nu avem cu ce repara, nu avem cu ce face nimic.”
Directorul Parcului Urban de Atobuze spune ca ruta 23 a fost data in gestiunea unei interprinderi private deoarece exista deficit de autobuze. La licitatie a invins o firma care detinea 20 de autobuze. Fostii angajati de pe ruta spun ca in aceasta afacere ar avea interese consilierul liberal Iurie Topala, care anterior a preluat doua rute de autobuz. Acesta insa neaga, la fel cum a facut si primarul.
Iurie TOPALA, CONSILIER PL: “Ruta 23 a preluat-o alt agent economic, eu am participat la licitatie da nu am castigat-o. Stiti de ce ei sunt revoltati, fiind ca ei furau. Is niste hoti toti.”
Anterior, consilierul comunist Victor Gurau a declarat ca reforma in transportul public se taraganeaza intentionat pentru ca firma lui Iurie Topala vrea sa preia controlul asupra Parcului Urban de Autobuze. Atunci, atat consilierul liberal, cat si primarul Chisinaului au respins acuzatiile.