Vesti bune pentru pasagerii care pleaca de pe aeroportul de la Chisinau sau urmeaza sa ajunga acolo. Responsabilii de la Autoritatea Aeronautica Civila au lansat o campanie prin care vor sa informeze pasagerii despre drepturile lor in cazul intarzierilor sau anularii zborurilor.

Astfel, in cadrul campaniei sociale ”Calatoreste informat, revendica-ti drepturile!”,  care se va desfasura in perioada 18 noiembrie – 18 decembrie 2016, pasagerii care pleaca sau sosesc pe aeroportul de la Chisinau vor primi pliante, care contin informatii despre cazurile în care pot solicita rambursare, redirectionare sau compensatii banesti din partea operatorului aerian, dar si pasii pe care trebuie sa-i întreprinda daca le sunt lezate aceste drepturi

Potrivit Regulamentului privind compensarea si asistenta pasagerilor in cazul unui eventual refuz la îmbarcare, a unei curse anulate sau intarzierii prelungite a zborurilor, acestia pot cere compensatii de pana la 600 de euro. 

Directorul AAC, Radu Bezniuc: ”Cel mai important mesaj pe care încercam sa-l aducem la cunostinta consumatorilor este ca drepturile lor sunt reale si ca nu pot fi ignorate de nimeni. Indiferent de situatie, ca vorbim de un zbor întârziat, anulat, de un bagaj pierdut, drepturile consumatorilor sunt clar stabilite de legislatie si trebuie respectate de transportatorii aerieni. Iar daca acest lucru nu se întâmpla, suntem alaturi de pasageri pentru a le oferi informatiile sau sprijinul de care au nevoie”.

Campania de informare este sustinuta de Delegatia Uniunii Europene in Republica Moldova.