StarNet, unul dintre cei mai mari prestatori de sevicii de comunicatii electronice din Republica Moldova, anunta, în urma investigatiilor amanuntite, ca degradarea temporara, repetata si de scurta durata, a serviciilor de Internet si Telefonie aparuta pe parcursul a câtorva zile din octombrie s-a datorat unor actiuni menite sa afecteze în mod intentionat calitatea serviciilor prestate catre clientii sai.
Dat fiind faptul ca acest lucru s-a întâmplat prin atacuri intentionate de tip „denial of service” pe echipamentele de backbone care asigurainterconectarea StarNet cu operatorii internationali, constatam ca acesteasunt atacuri cibernetice asupra StarNet.
Desi, reteaua este protejata de astfel de atacuri, a fost descoperita totusi, obresa de securitate informationala la nivel de protocol de rutare în internet BGP (Border Gateway Protocol) pe sistemul de operare a routerului principal,ce a permis degradarea temporara a serviciului oferit. Tehnicienii StarNet aulucrat pentru identificarea cauzelor reale legate de degradarea serviciilor si auimplementat un nivel de securitate sporit, care sa impiedice pe viitore eventuale atacuri.
Grupul de companii StarNet regreta ca, într-o piata concurentiala deschisa,se apeleaza la asemenea mijloace pentru îngreunarea activitatii sale, acestincident afectând peste 100.000 de clienti. Ne cerem scuze pentru neplacerilecauzate si asiguram clientii, ca acest eveniment neplacut nu ne afecteazadorinta de a dezvolta continuu si permanent noi servicii integrate de telecomla o calitate premium.
În semn de apreciere pentru clientii nostri si pentru a compensa neplacerilecauzate de degradarea serviciilor în intervalul mai sus mentionat, compania StarNet ofera tuturor clientilor de Internet si Telefonie un bonus de 500 stele de fidelitate care pot fi schimbate în servicii sau produse marca StarNet.
Va multumim ca ne sunteti alaturi!