Seamana cu un tramvai, dar ... nu este... tramvai. Vorbim despre noul troleibuz asamblat la Chisinau, care intr-o saptamana va circula pe strazile capitalei. Desi a fost produs tot in Belarus, noul vehicul se deosebeste mult de celelalte, atat la exterior, cat si in interior.
Troleibuzul de generatia a patra, asa cum ii spun mecanicii, este ca scos din cutie. Vehiculul se afla in atelierul Regiei Transport Electric, asa ca deocamdata, doar muncitorii de aici se pot plimba cu el.
Oxana GORUN, REPORTER PRO TV: “Daca la exterior troleibuzul se deosebeste de celelalte, aseamanandu-se mai degraba cu un tramvai, atunci in interior este practic acelasi, doar ca aici, pasagerii in picioare au mai mult spatiu, in acelasi timp si scaunele sunt un pic diferite. Acestea sunt acoperite cu piele artificiala si sunt mai tari, tocmai bune pentru cei cu probelemele de spate.”
Victor LEVCIU, SEF ATELIER RTE: “Scaunele nu sunt tari, sunt comode pentru sanatatea omului. Cand te duci la doctor, iti spune sa dormi pe ceva tare, nu pe moale, iar chiar pentru printese sigur nu-i asa.”
Totusi nici acest troleibuz nu are aer conditionat, ci doar sistem de ventilare, care pe langa faptul ca sufla aerul de afara, produce si un zgomot puternic.
In schimb, cabina soferului este dotata la cel mai inalt nivel. Aici scaunul e moale, exista aer conditionat, iar tot sistemul de conducere este computerizat.
“Aici pe ecran imi arata daca usa e inchisa este deschisa, iata temepratura in salon.”
Bijuteria municipala costa mai scump decat celelalte troleibuze. Potrivit primariei, vehiculul a costat in total 165 de mii de euro si a fost asamblat intr-o luna. Insa daca autoritatile vor procura mai multe troleibuze, acestea vor costa 200 de mii de euro. Deocamdata acest troleibuz va fi folosit in regim de testare, iar pe 14 octombrie, de Hramul Orasului, va fi pus pe ruta. Deocamdata autoritatile nu au decis traseul, cert este ca troleibuzul va merge prin centrul capitalei.