A fost inaugurat fastuos cu fanfara si paine, iar acum sta si rugineste in depou. Vorbim despre primul tren european reconditionat in Romania. Dupa ce s-a defectat garnitura nu s-a mai clintit din loc. De aproape un an mecanicii romani incearca sa-i gaseasca defectiunea insa deocamdata n-au reusit. Intre timp a fost adus si ultimul tren european, in total fiind cinci.

Mecanicii din Romania nu-i pot gasi leacul. Ei presupun ca o cauza a defectiunii ar fi motorina proasta care a fost folosita.

Mecanicii   romani spun ca in scurt timp vor inlocui toba de esapament si spera ca dupa aceasta trenul se va urni din loc.Nici celelalte 4 garnituri nu sunt intr-o stare mai buna.

Potrivit mecanicilor acestea stau mai mult in depou, decat pe sine. Calatorii cred ca autoritatile de fapt au spalat bani grei pe trenurile modernizate.

Si pe dinafara trenurile s-au schimbat vizibil. Desi inca nu au an de cand au fost reutilate garniturile arata ca de douazeci. Doua dintre ele au ferestrele sparte. In schimb curate spun muncitorii.

Recent a fost adus si ultimul tren modernizat la uzina din Pascani. Pana una alta acesta se afla in depou. Fiecare tren european a costat peste 2 milioane 400 de mii de euro. In total intreg proiectul de renovare a garniturilor a costat Calea Ferata peste 12 milioane de euro.

Potrivit administratiei, banii au fost luati in credit de la bancile din tara, dar si de peste hotare si au fost deja transferati partii romane. Din toate garniturile doar trei cicula, doua la Ocnita si una la Ungheni.