Descoperire incredibila despre Marea Groapa Albastra. Ce-au observat cercetatorii in adancuri - FOTO

O echipa de oameni de stiinta condusa de Richard Branson s-a scufundat in Marea Groapa Albastra.

Marea Groapă Albastră este a doua groapă subacvatică ca mărime din lume, după Groapa Dragonului din China. Se află chiar în mijlocul recifului de corali Belize, inclus în patrimoniul UNESCO.

Cercetătorii nu ştiu foarte multe detalii despre uriaşa groapă, care are o adândime de 124 metri şi un diametru de 318 metri.

Este o zonă foarte căutată de scafandri, iar acum o echipă de oameni de ştiinţă a coborât în interior, ca să afle ce se ascunde acolo.

Proiectul Aquatica Submarines este coordonat de antreprenorul Richard Branson, iar din echipă face parte şi Fabien Cousteau, nepotul celebrului explorator Jacques Cousteau, care a filmat aici un documentar în 1971.

La bordul unui submarin pecial, echipa a ajuns de mai multe ori pe fundul gropii, iar imaginile filmate au fost transmise live pe internet. În acest fel, ei au putut realiza şi o hartă tridimensională cu interiorul gropii.

Misiunea echipei lui Branson include şi prelevarea unor mostre de apă. Astfel, ei vor afla ce bacterii trăiesc în această zonă.

Totodată, analizând sedimentele de pe fundul gropii, cercetătorii vor putea afla detalii despre schimbările de mediu, care ar fi putut duce la declinul civilizaţiei Maya.

Cercetătorii au descoperit aici o peşteră subacvatică, cu stalactice foarte mari. Asta poate fi dovada că Marea Groapă Albastră a fost cândva un sistem de peşteri, pentru că stalacticele cresc numai în peşteri uscate, nu şi în cele subacvatice.

Prin urmare, în trecut nivelul mării era mult mai scăzut.

Sursa: yoda.ro