În perioada campaniei electorale pentru alegerile parlamentare din 28 septembrie 2025, Linia telefonică de informare a alegătorilor a înregistrat 4.579 de apeluri, reflectând interesul ridicat al cetățenilor pentru procesul electoral și nevoia acestora de informații clare și accesibile.

Linia telefonică a fost activă între 12 august și 29 septembrie, oferind sprijin informațional nu doar alegătorilor, ci și altor actori implicați în scrutin: registratori, operatori, funcționari electorali, reprezentanți ai concurenților electorali și observatori.

Potrivit Comisiei Electorale Centrale (CEC), 74,86% dintre apeluri – adică 3.453 de solicitări – au fost făcute de cetățeni, majoritatea vizând detalii despre procedura de votare. Printre cele mai frecvente întrebări s-au numărat:

Unde se obține certificatul pentru drept de vot?

Care este adresa secției de votare la care sunt arondat?

Ce documente sunt necesare pentru vot?

Pot vota la locul aflării mele?

Cum votează studenții, persoanele fără domiciliu sau cetățenii aflați peste hotare?

Pe lângă apelurile primite, operatorii Centrului de apel au efectuat și 1.427 de apeluri de ieșire, cu scopul de a comunica în timp real informații operative către organele electorale și administrația publică locală, inclusiv pentru verificarea deschiderii secțiilor de vot în dimineața alegerilor.

Cu ocazia închiderii oficiale a Liniei telefonice, conducerea CEC a transmis un mesaj de recunoștință către operatorii call centerului pentru efortul susținut și către Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe, partenerul tehnologic al proiectului.